نماینده مردم ملایر در مجلس:
نهالستان قدس ملایر از سرمایه‌های استثنائی وغنی استان ومنطقه غرب است وظرفیت تولید ۲ میلیون اصله نهال را دارد
کد خبر: ۹۰۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ 15 October 2020
نهالستان قدس ملایر از سرمایه‌های استثنائی وغنی استان ومنطقه غرب است وظرفیت تولید ۲ میلیون اصله نهال را دارد

به گزارش تابناک همدان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان: احد آزادیخواه نماینده مردم شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی در بازدید از نهالستان قدس ملایر با اشاره به اهمیت نهالستان شهرستان ملایر به عنوان تنها نهالستان استان همدان، گفت: این نهالستان از سرمایه‌های بسیار استثنائی وقابل استان ومنطقه غرب کشور است و ۲۰ هکتار مساحت دارد.

پیش‌بینی تولید ۲ میلیون اصله نهال در نهالستان قدس ملایر

وی اظهار داشت: هم اکنون یک میلیون اصله نهال صنوبر در این نهالستان تولید می‌شود وبا توجه به ظرفیت بالای این نهالستان وتوان مجموعه کارشناسان منابع طبیعی، در برنامه بلند مدت باید ظرفیت تولید نهال در این نهالستان به دو میلیون اصله نهال افزایش پیدا کند.

آزادیخواه اظهار داشت:استان همدان باید درحوزه زراعت چوب پررونق‌تر شود و امسال جهشی در توسعه زراعت چوب در استان و به ویژه شهرستان ملایر خواهیم داشت.

نماینده مردم شهرستان ملایر د رمجلس شورای اسلامی یکی از نیازمندی‌های اساسی شهرستان ملایر در حوزه مبل ومنبت را بحث چوب دانست وتصریح کرد: با توجه به ممنوعیت برداشت چوب از جنگل‌های شمال ومشکلات، موانع ومحدویتهائی که در واردات چوب داریم، توسعه زراعت چوب با کشت گونه صنوبر جایگزین خوبی در انی بخش می‌تواند باشد و بخش اعظمی از نیازمند‌های ما را تامین کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: با مشارکت بخش خصوصی ومجموعه منابع طبیعی این نهالستان برای چند سال آینده می‌تواند بخش زیادی از نیازمند‌های چوب ونهال منطقه را تامین کند.

آزادیخواه بیان داشت:من احساسم بر این است که این مجموعه یکی از غنی‌ترین مجموعه‌های ما درحوزه نگهداشت ژن‌های مختلف گیاهی است و تولید ۱ میلیون اصله صنوبر و ۲۵۰ هزاراصله از انوا ع گونه‌ای دیگر در نوع خود کم نظیر است.

وی ادامه داد: احداث جنگل‌های دست کاشت وجنگل‌های مصنوعی، واجرای طرح‌های ابخیرداری و وآبخوانداری وحفظ مراتع نقش بسزائی در حفظ منابع پایه آب وخاک دارد وبرای آینده وپیشرفت کشور بسیار حائز اهمیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار