رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان درباره تمهیدات اندیشیده شده در این خصوص افزود: تنها تمهیدی که به ذهن ما می‌رسد، استفاده از ظرفیت بیمارستان شهید سردار سلیمانی است.
کد خبر: ۹۰۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰ 14 October 2020
رئیس شبکه بهداشت و درمان تویسرکان از بستری بیمار در بیمارستان شهیدسلیمانی تا یک ماه آینده خبر داد و بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: رعایت نکردن فاصله اجتماعی و نزدن ماسک باعث تحلیل توان کادر درمانی خواهد شد.

به گزارش فارس، سید ابراهیم طواف‌زاده با اشاره به اینکه حدود ۸۵ درصد از ظرفیت بیمارستان حضرت، ولی عصر (عج) با بیماران کرونایی و غیر کرونایی پر شده است اظهار کرد: برای ۱۵ درصد باقی مانده این ظرفیت نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

وی گفت: در صورت بی‌توجهی مردم به پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هر لحظه احتمال تکمیل ظرفیت بیمارستان و کمبود تخت وجود دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان درباره تمهیدات اندیشیده شده در این خصوص افزود: تنها تمهیدی که به ذهن ما می‌رسد، استفاده از ظرفیت بیمارستان شهید سردار سلیمانی است.

وی گفت: باوجود مهیا شدن نقاهتگاه، اما پس از بررسی متوجه شدیم که قابلیت بهره‌برداری برای بیماران کرونایی بدحال که نیاز به مراقبت مستقیم دارد، نقاهتگاه تاثیر آنچنانی ندارد.

طواف‌زاده با اشاره به اینکه در همین راستا اهتمام ویژه‌ای را برای راه‌اندازی بیمارستان جدید به کار گرفتیم، افزود: پس از مذاکره با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اعتبار قابل توجهی برای راه‌اندازی بخش‌های از بیمارستان شهید سلیمانی اختصاص داده شد.

وی از راه‌اندازی بیمارستان سردار سلیمانی حداکثر تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: یک ماه آتی بیماران در بخش داخلی این بیمارستان بستری می‌شوند، برهمین اساس با استفاده از ظرفیت دو بیمارستان مشکلی دیگر از بابت تخت نخواهیم داشت.

طواف‌زاده در ادامه با بیان اینکه بیشتر آمار افراد مبتلا به کرونا مربوط به تجمعات در برنامه‌هایی مثل عزا و عروسی در تالار‌ها یا منازل بوده، چند مورد اخیر ابتلا همه با هم پرسنل بانکی و اداری به ویروس کرونا دانست و تاکید کرد: اگر تجمع در فضای سربسته و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد صد درصد افراد در آن کانون درگیر ویروس کرونا می‌شوند؛ غفلت از توجه به اصول بهداشتی به طور حتم یک عمر پشیمانی را به دنبال دارد.

 در تامین امکانات و تجهیزات کادر درمان مشکل خاصی نداشتیم

وی با تاکید بر اینکه همه باید مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت کنند چراکه تنها راه مهار کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است بیان کرد: کارمندان در صورت نداشتن ماسک از یک تا سه ماه از کار تعلیق می‌شوند و همچنین با کارمند ارائه دهنده خدمات به ارباب رجوع بدون ماسک هم برخورد قانونی می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان با بیان اینکه تاکنون در خصوص تامین امکانات و تجهیزات کادر درمان مشکل خاصی نداشتیم اضافه کرد: خیران اوایل خیلی خوب در کمک‌رسانی به کادر درمان پای کار آمدند، چراکه در این زمان تنها اقلام دانشگاه کافی نبود. 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه اکنون وضعیت دانشگاه در تامین نیاز‌های کادر درمان کمی بهبود پیدا کرده تاکید کرد: همچنان نیاز به کمک خیران نیک‌اندیش داریم؛ البته بنده احساس می‌کنم این امر امروز کمرنگ شده است.

طواف‌زاده درباره تصور عدم ابتلا کودکان به ویروس کرونا تصریح کرد: اینکه کودکان درگیر این ویروس نمی‌شوند، تصوری غلط است چراکه تعداد زیادی از افراد کرونا مثبت در تویسرکان کودکان بودند که یک مورد از آن‌ها پنج ساله بود که فوت کرد.

وی در خصوص وضعیت کادر درمان شهرستان هم با تاکید بر اینکه مردم با زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مدافعان سلامت را یاری کنند اظهار کرد: کادر درمان در صورت ابتلا با دو هفته استعلاجی از سیستم خارج و بعد از بهبودی بر‌می‌گردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان با بیان اینکه مسلما کادر درمان بیشترین مواجهه را با این ویروس دارند که این موضوع امری اجتناب‌ناپذیر است تاکید کرد: اگر مردم رعایت نکنند و کادر درمان بیشتر از این گرفتار شوند سیستم درمانی زمین خواهد خورد، پس همه با هم با انجام ساده‌ترین کار یعنی زدن ماسک برای حفظ سلامت از بروز این رخداد جلوگیری کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار