مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از پرداخت ۲۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی خبر داد و گفت: طرح هر روستا یک محصول در ۱۷۰ روستای کشور به اجرا درآمده و تا پایان دولت در ۵۰۰ روستای دیگر اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰ 10 October 2020
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از پرداخت ۲۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی خبر داد و گفت: طرح هر روستا یک محصول در ۱۷۰ روستای کشور به اجرا درآمده و تا پایان دولت در ۵۰۰ روستای دیگر اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ نوراله زاده با اشاره به حمایت صندوق از روستاییان و رشد و توسعه کسب و کار‌های محلی اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم صندوق کمک به ایجاد اشتغال پایدار برای روستاییان و تامین منابع مالی طرح‌های اشتغال روستایی بود که در این راستا از آغاز سال ۱۳۹۷ که طرح اشتغال روستایی اجرا شد تا به امروز نزدیک به ۳۸ هزار طرح روستایی تایید و ۲۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به آن‌ها پرداخت شده است.

حفظ اشتغال روستاییان و رونق کسب کار‌های محلی

وی پرداخت تسهیلات صندوق را موجب حفظ اشتغال روستانشینان و رونق کسب و کار‌های محلی و روستایی دانست و افزود: پرداخت تسهیلات و اجرای طرح‌های اشتغال علاوه بر آنکه تحولی در بخش توسعه اشتغال به وجود آورد، به جلوگیری از رشد مهاجرت‌ها و ترغیب و ماندگاری بیشتر روستاییان منجر شد و افراد بسیاری به واسطه اجرای طرح‌های اشتغال از شهر‌ها به روستا‌ها بازگشتند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ادامه از اجرای طرح "هر روستا یک محصول" در ۱۷۰ روستای کشور خبر داد و گفت: با برنامه ریزی و فعالیت مستمر صندوق، برای هر روستا یک طرح در قالب "هر روستا یک محصول" تعریف کردیم و درصد هستیم که اجرای طرح را تا پایان دولت در ۵۰۰ روستای دیگر کشور عملیاتی کنیم.
 
افزایش صندوق‌های خرد روستایی به ۵۰۰۰ صندوق

نوراله زاده همچنین از افزایش تعداد صندوق‌های خرد روستایی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۵۰۰ صندوق خرد روستایی به منظور تامین مالی طرح‌های اشتغال در روستا‌ها شکل گرفته اند که امیدواریم تا پایان دولت تعداد این صندوق‌ها به عنوان نهاد‌های تامین مالی روستایی به ۵۰۰۰ صندوق افزایش یابد.

وی در پایان تصریح کرد: اگر چه محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا و کاهش مراجعات مردمی به بانک‌ها موجب شد تا روند پرداخت تسهیلات با عقب ماندگی‌هایی مواجه شود، اما تلاش می‌کنیم در نیمه دوم سال این کاهش پرداخت را جبران کنیم و هدفگذاری پرداخت ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کار‌های روستایی به نحو شایسته محقق شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار