کد خبر: ۹۰۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ 12 October 2020
رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: در هفته گذشته ۸ مورد اخطاریه پلمب برای مطب‌های پزشکی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند صادر شده است.

به گزارش تسنیم، دکتر علیرضا مدرکیان اظهار داشت: از زمانیکه وضعیت کرونا در استان همدان به حالت قرمز درآمده بازرسی و نظارت بر مطب‌های پزشکی نیز تشدید شده است.

وی با بیان اینکه تمامی اعمال جراحی غیر اورژانسی لغو شده است، تصریح کرد: درباره تعطیلی کلینیک‌های مربوط به زیبایی هنوز دستورالعملی به دستمان نرسیده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با تاکید بر اینکه از پزشکان خواسته‌ایم نوبت‌دهی بیماران را به گونه‌ای انجام دهند که از ازدحام جمعیت و معطلی بیماران در مطب‌ها جلوگیری شود، گفت: هیچ بیمار و همراهی بدون ماسک اجازه ورود به مطب‌ها را ندارد.

مدرکیان با اشاره به اینکه پزشکان به عنوان افرادی که با بیماران متعددی در ارتباط هستند بیش از دیگران در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند، تصریح کرد: تاکنون تعداد بسیار زیادی از همکاران ما به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ماسک و وسایل حفاظت فردی شانس ابتلا به کرونا را کاهش میدهد، افزود: در کنار استفاده از این وسایل باید فاصله‌گذاری اجتماعی هم اجرا شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان با بیان اینکه مهم‌ترین علامت ابتلا به کرونا مربوط به علائم تنفسی است، گفت: همه بیماران کرونایی نیاز به بستری در بیمارستان ندارند و به آن‌ها توصیه می‌کنیم ضمن استراحت در منزل به مدت ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند.

مدرکیان با گلایه از اینکه روند ابتلا به کرونا در استان همدان افزایشی شده است، عنوان کرد: تجهیزات و تخت‌های بیمارستانی محدود است بنابراین اگر آمار مبتلایان نزولی نشود با مشکل کمبود تخت‌های بیمارستانی به ویژه در بخش مراقبت‌های ویژه مواجه می‌شویم.

وی از مردم خواست از مراجعه غیر ضروری به مطب‌های پزشکی خودداری کنند و دریافت خدمات پزشکی مربوط به زیبایی را به زمان بهتر شدن شرایط موکول کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار