مدیر کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان گفت:ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی، توانمندسازی زنان سرپرست خانوارو اتصال آن‌ها به بازار، ایجاد زیرساخت‌های بازاریابی و ایجاد امکان تسهیل نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر فرآیند اجرای طرح از طریق نرم افزار کنترل طرح و بازدید‌های میدانی از دیگر اهداف این طرح است.
کد خبر: ۹۰۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴ 10 October 2020
مدیر کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان گفت:ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی، توانمندسازی زنان سرپرست خانوارو اتصال آن‌ها به بازار، ایجاد زیرساخت‌های بازاریابی و ایجاد امکان تسهیل نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر فرآیند اجرای طرح از طریق نرم افزار کنترل طرح و بازدید‌های میدانی از دیگر اهداف این طرح است.

به گزارش تابناک همدان؛ دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان همدان با حضور مدیر کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان ورئیس جهاد دانشگاهی استان در محل جهاد دانشگاهی استان همدان افتتاح شد.

مدیر کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان همدان در آیین افتتاح نمادین این طرح ضمن قدردانی از تلاش‌های جهاد دانشگاهی استان با اذعان به اینکه اشتغال همواره یکی از مهمترین اولویت‌ها، دغدغه‌ها و سرفصل‌های کاری دولت‌ها در ادوار مختلف بوده گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با درنظر داشت نقاط ضعف و قوت طرح‌های پیشین اجرا شده و با حذف برخی از مشکلات و چالش‌های پیش روی این گونه طرح‌ها در گذشته، تلاش می‌شود که ضریب موفقیت طرح فعلی تا حد زیادی افزایش یابد.

احمد توصیفیان درخصوص طرح ملی مشاغل خانگی گفت: این طرح در طی تفاهم نامه‌ای بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی منعقد شده است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی مرکز علمی بوده که می‌طلبد استعداد‌های منطقه در این زمینه را شناسایی کند.

توصیفیان تصریح کرد: با توجه به شعار امسال «جهش تولید» امید است که اقدامات خوبی در استان انجام شود و با آموزش و توانمند سازی متقاضیان می‌توان گام‌های مثبتی در زمینه تولید و ایجاد اشتغال پایدار در استان برداشت.

وی افزود: این طرح در سال گذشته در ۹ استان کشور بصورت پایلوت اجرا شد و امسال بصورت همزمان در ۳۱ استان در حال اجراست.

مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان اظهارکرد: شرایط متقاضیان برای ثبت‌نام در این طرح، حداقل ۱۸ سال سن، بومی استان محل ثبت‌نام، اشتغال نداشتن تمام‌وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است.

وی ادامه داد: علاقمندان به راه اندازی کسب و کار‌های خانگی می‌توانند با مراجعه به سایت inhb.ir نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم‌ها و اطلاعات مربوط اقدام کنند.

احمد توصیفیان درادامه افزود: طرح مشاغل خانگی یک طرح ملی بوده و در صورتی که این طرح به خوبی اجرا شود در روند ایجاد اشتغال پایدار موفق خواهیم بود.

وی هدف از اجرای این الگو را تعامل با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در اجرای طرح دانست و افزود: ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی، توانمندسازی زنان سرپرست خانوارو اتصال آن‌ها به بازار، ایجاد زیرساخت‌های بازاریابی، ایجاد امکان تسهیل نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر فرآیند اجرای طرح از طریق نرم افزار کنترل طرح و بازدید‌های میدانی از دیگر اهداف این طرح است.

احمد توصیفیان اظهار داشت: استان همدان دراجرای این طرح جزء استان‌های پیشتاز بوده و دراجرای طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار وطرح ملی مشاغل خانگی با انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعداد سنجی ۲۱۰۰ نفر دراستان بر اساس الگوی طرح توسعه مشاغل خانگی را دردستورکارمی باشد.

درادامه آیین افتتاح طرح ملی مشاغل خانگی رئیس جهاد دانشگاهی استان گفت: جهاد دانشگاهی با استفاده ازنیرو‌های متخصص وبا تمام توان دراجرای این طرح فعالیت خواهد کرد وبا ایجاد زیر ساخت‌های لازم این طرح به نحو احسن دراستان اجراخواهد شد.

کلانترنیا درادامه افزود:اطلاعات اولیه درجهت اجرای طرح از دستگاه‌های ذی ربط احصاء شده وبا افتتاح دبیرخانه و اطلاع رسانی عمومی طرح قدم‌های رو به جلو خواهیم برداشت.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار