استاندار همدان با بیان اینکه در شهر‌های با وضعیت قرمز نماز جمعه و نماز‌های جماعت تعطیل خواهد بود گفت: برخی از ادارات باید به صورت غیرحضوری فعالیت کنند.
کد خبر: ۹۰۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 10 October 2020
استاندار همدان از اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در استان طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد و گفت: در استان همدان وضعیت قرمز حاکم است.

به گزارش فارس، سیدسعید شاهرخی در نشست کمیته اطلاع‌رسانی کرونا با بیان اینکه استان همدان در شرایط قرمز قرار دارد و مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند اظهار کرد: در صورت بی‌توجهی نسبت به این امر شاهد افزایش ابتلا و فوتی‌ها خواهیم بود.

وی تمام مرخصی‌های مدیران را لغو کرد و با بیان اینکه کل استان در وضعیت آماده‌باش کامل مقابله با کرونا قرار دارد گفت: رسانه‌ها باید نسبت به وضعیت خطرناک کرونا اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشند.

استاندار همدان با تأکید بر لزوم تشدید بازرسی‌ها تأکید کرد: با هر شخص یا گروهی که پروتکل‌ها را رعایت نکند برخورد شدید قانونی صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه با تقدیر از هشت ماه خدمات شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان گفت: فرمانداران باید با تشدید بازرسی‌ها و اتخاذ تدابیر ویژه برای الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته جاری آمار ابتلا را کاهش دهند.

شاهرخی اظهار کرد: سه شهرستان همدان، ملایر و نهاوند شرایط خاصی دارند و باید فرمانداران به صورت ویژه ورود کنند تا شرایط فعلی را تغییر دهند.

وی در ادامه از اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در استان همدان طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد و گفت: به خاطر وضعیت قرمز حاکم بر استان، سینماها، باغ موزه‌ها، زیارتگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، کافه‌ها و قهوه‌خانه‌ها تعطیل هستند.

استاندار همدان با بیان اینکه در شهر‌های با وضعیت قرمز نماز جمعه و نماز‌های جماعت تعطیل خواهد بود گفت: برخی از ادارات باید به صورت غیرحضوری فعالیت کنند.

وی از تعطیلی تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، آموزش و پرورش و مدارس، حوزه علمیه، آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای خبر داد و گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها توسط برخی اماکن از جمله مهدکودک‌ها، مطب پزشکان، کلینیک‌ها، پاساژها، دفاتر پیشخوان دولت، مراکز پلیس+ ۱۰ و هتل‌ها پلمب خواهند شد.

شاهرخی با بیان اینکه در آرامستان‌ها کنترل صورت گیرد بیشتر از ۲۰ نفر حضور نداشته باشند اظهار کرد: در ادارات و سازمان‌ها کارکنانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، بانوان باردار، بانوانی که کودک زیر ۶ سال دارند دورکاری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار