دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که کارنامه شهدای همدان بسیار عجیب و قابل توجه است گفت: فرهنگ شهادت ناشی از ایثار و فداکاری است اگر فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثار قبل از انقلاب در بین ملت ما می‌بود بخش‌های مختلفی از سرزمین عزیز ما جدا می‌شد؟ قطعا خیر.
کد خبر: ۹۰۷۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵ 07 October 2020
سردار همدانی مرد دوم محور مقاومت بود / آوازه همدان به قدمت تاریخ ایران/ ولایت منشا اقتدار کشور
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که کارنامه شهدای همدان بسیار عجیب و قابل توجه است گفت: فرهنگ شهادت ناشی از ایثار و فداکاری است اگر فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثار قبل از انقلاب در بین ملت ما می‌بود بخش‌های مختلفی از سرزمین عزیز ما جدا می‌شد؟ قطعا خیر.

به گزارش تابناک همدان محسن رضایی در مراسم گرامیداشت پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج حسین همدانی در حسینیه امام خمینی همدان با بیان اینکه ولایت منشاء اقتدار ایران اسلامی است افزود: تفسیر ناب ولایت در چهره حاج حسین همدانی نمایان بود.

وی افزود: شب اربعین است، شبی که زینبیون تاریخ جدیدی را در تاریخ بشریت آغاز کردند عاشورا به اندازه تاریخ همه بشر است.

سر لشکر محسن رضایی فرمانده کل سپاه در دفاع مقدس با بیان اینکه شب سالگرد مدافع حرم زینبی حاج حسین همدانی با اربعین تقارن جالب و عجیبی است خاطرنشان ساخت: یکی از بهترین مدافعان حرم زینبی سالگردش مصادف با شب اربعین شده، آن هم در شهر همدان، که شهر دارالمجاهدین و علمای بزرگ است.

محسن رضایی تصریح کرد: همدان شهر رزمندگان و شهدای بزرگواری است که در جمهوری اسلامی به نیکی نامشان ثبت شده، استان همدان به قدمت ایران سابقه دارد و در هیچ کجای تاریخ نام ایران نیست که نام همدان نباشد.

وی گفت: بزرگانی همچون آیت الله نوری همدانی، آیت الله موسوی همدانی، آیت الله آخوند، ملاعلی همدانی، آیت الله نجفی و بسیاری از بزرگان دین و عرفان از این خطه هستند.

فرمانده کل سپاه در دفاع مقدس ادامه داد: کارنامه شهدای این استان هم خیلی عجیب است خیلی از شهدای شاخص همچون شهید حسین همدانی، شهید قهاری، شهید علی چیت ساز، شهید حسن صوفی در آسمان تاریخ این استان می‌درخشند.
 
محسن رضایی با بیان خاطره‌ای از رزمندگان همدان گفت: در جنگ قصد داشتیم قیامی مردمی ایجاد کنیم تا تردید‌ها نسبت به جنگ از بین برود وقتی این بحث پیش آمد شهید حسن صوفی توانست در همدان آنچنان جمعیتی را گرد هم آورد که وقتی در فرودگاه فعلی همدان برای بازدید و سان رفتم از موج جمعیت شگفت زده شدم چنان چه هرچه خودروی ما پیش می‌رفت باز هم جمعیت بود.

وی با اشاره به حضور و شوق این جمعیت برای اعزام به جبهه خاطر نشان ساخت: وقتی فیلم حضور این جمعیت در جبهه به نمایش درآمد از طرفی امید بزرگی در دل رزمنده‌ها ایجاد شد و از آن سو باعث ایجاد وحشت در دل دشمنان شد.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گرامی داشت یاد شهدای مدافع حرم استان همدان گفت: این کاروان عظیم شهدا و این افتخارات استان همدان نشان دهنده یک پدیده جدیدی در زندگی ملت ایران است، پدیده‌ای که شهادت طلبی، صداقت و ایمان در آن است.

رضایی افزود: آیا اگر چنین حالتی ۱۰۰ سال پیش بود آیا سرزمینی از ایران جدا می‌شد؟ آیا اگر این پدیده بود ما به ضعف‌های گذشته کشیده میشدیم؟ خیلی از مشکلات بخاطر عدم توجه به این است و این رویداد چیزی جز ولایت نیست.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن که می‌فرماید‌ای مومنین اجابت کنید دعوت خدا و رسولش را تا زنده بشوید، خاطرنشان ساخت: ولایت باعث احیای روحیات مقدس در کشور ما پیدا شده و یکی از نیرو‌های ولایت نیز شهید حسین همدانی است.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آشنایی بنده با شهید همدانی از دوران جنگ بود؛ مخصوصا از عملیات فتح المبین که به عنوان سومین عملیات موفق ایران از آن یاد می‌شود.

سرلشکر رضایی گفت: به آن‌ها که می‌گویند فرماندهان نظامی، دوران جنگ را خوب مدیریت نکردند می‌گوییم اگر سال اول جنگ را در نظر بگیریم می‌شد این حرف را با سختی پذیرفت چرا که در روز‌های اول جنگ فرماندهان تئوریک نتوانستند موفق شوند، اما از سال دوم به بعد فرماندهان نظامی ارتش و سپاه موفق شدند و این سرآغاز پیروزی جمهوری اسلامی ایران بود؛ طوری که همگی به قهرمانان بزرگی تبدیل شدند و یکی از آنان شهید حسین همدانی است.

وی ادامه داد: در عملیات بیت المقدس که آزادسازی خرمشهر در آن عملیات اتفاق افتاد، من به شهید حسین همدانی گفتم تیپ انصارالحسین را از استان همدان تاسیس کنید و ایشان اولین تیپ را ایجاد کردند و بعد دیدم که شهید حسین همدانی ظرفیت‌های زیادی دارد و به استان گیلان اعزامش کردم.
 
شهید همدانی؛ تنها فرمانده‌ای ۴ لشکر را فرماندهی کرد

رضایی تاکید کرد: شهید همدانی شاید تنها فرمانده‌ای باشد که در ۴ استان بر ۴ لشکر فرماندهی کرد.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شهید همدانی باز هم در اواخر عمرشان وارد صحنه دفاع از حرم شد گفت: شخصیت دوم جبهه مقاومت بعد از حاج قاسم سلیمانی، شهید همدانی بود.

رضایی تاکید کرد: هر شهیدی را همچون سردار سلیمانی، حسین خرازی، حاج همت نام ببریم، همگی چنین شخصیتی داشتند و در جنگ تحمیلی دریای عظیمی از انسان‌ها به وجود آمد.

ولایت منشا اقتدار ایران اسلامی

 در ادامه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ولایت منشا اقتدار ایران اسلامی است گفت : شهدا کار بزرگی کردند و برای اولین بار در چند قرن اخیر ایران روی پای خودش ایستاد چرا که اکنون آمریکا هر غلطی می‌کند یک سیلی محکم می‌خورد؛ این‌ها نشان دهنده این است که یک اتفاق در ایران افتاده و آن چیزی جز ولایت نیست که منشا اقتدار ما شده است و باید به این معجزه الهی بیش از گذشته توجه کنیم.
 
رضایی با اشاره به اینکه بهترین تفسیر از ولایت، تفسیر مقام معظم رهبری است که گفتند: معنای اصلی ولایت پیوستگی و پیوند است. در دیدگاه مقام معظم رهبری، ولایت امری است که مفهوم وحدت و دست به دست هم دادن است.
 
وی تاکید کرد: پیوند ولایت با امت یک پدیده سیاسی است و در نظام اسلامی، ولی از مردم جدا نیست.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر ولایت این است چرا باید در جامعه ما تفرقه باشد گفت: یا خودگذشتگی نباشد و حرکت‌ها برای خدا نباشد؟ این اتفاق‌ها در جنگ و انقلاب افتاد و این‌ها معجزه انقلاب اسلامی بود.
 
تفسیر ناب ولایت در وصیت نامه قاسم سلیمانی باید دید
 
فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تفسیر ناب ولایت را در چهره‌ی حسین همدانی و وصیت نامه قاسم سلیمانی باید دید گفت: این تفسیر‌ها معنی واقعی ولایت را در زندگی ما به جریان می‌اندازد.
وی تصریح کرد: وحدت و با هم بودن شعبه‌ای از ولایت است؛ اگر دین خدا را عمل کنیم و گوش به فرمان، ولی فقیه باشیم هیچ دلیلی ندارد که تورم و رکود به وجود بیاید.
 
اگر همه ارگان‌ها با هم اتحاد داشتند  موج سوم کرونا ایجاد نمی‌شد
 
رضایی با اشاره به اوج گیری دوباره کرونا گفت: خلا کجاست؟ اگر همه ارگان‌ها دور هم جمع شوند و به همدیگر اعتماد کنند نباید موج سوم کرونا به وجود بیاید.
 
سرلشکر رضایی گفت: ما نباید از ولایت تفسیر‌های مختلف کنیم؛ اگر ما مثل شهدا با هم باشیم هیچ دلیلی ندارد در این کشور چنین مشکلاتی پیش بیاید.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنرانی خود تاکید کرد: شهید حسین همدانی از زمانی که خودش را شناخت در این مسیر آمد و تا آخر نیز ادامه داد و هیچگاه دچار تزلزل نشد تا مزد اخلاص خود را گرفت و به شهادت رسید.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار