در نشست هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با وزیر صمت مطرح شد اصناف متولی نظارت بر «گران‌فروشی» است.
کد خبر: ۹۰۷۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷ 07 October 2020
در نشست هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با وزیر صمت مطرح شد اصناف متولی نظارت بر «گران‌فروشی» است.

به گزارش تابناک همدان؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، رسول جهانگیری بیان کرد: تمامی مسئولان نهاد‌ها وقتی می‌خواهند مصاحبه کنند اصناف را متهم می‌کنند و حتی مردم هم اصناف را مقصر گرانی می‌دانند. در حالی که این طور نیست و ما از وزارتخانه صمت انتظار داریم که از جایگاه اصناف دفاع شود.

عضو هیات رئیسه و نماینده وزارت صمت در اتاق اصناف ایران گفت: من در چهار دوره نماینده چهار وزیر بوده‌ام. این هیات رئیسه که امروز اینجا هستند اگر کاری بتوانند انجام دهند می‌کنند و اگر این افراد نتوانند کاری انجام دهند دولت هم نمی‌تواند. بسیاری از حرف‌ها زده شده است، اما عملی نشده است. باید کار را به بخش خصوصی سپرد. 

ابراهیم درستی گفت: اولویت ما آرامش بازار است و در این باره هر کاری که لازم بوده تا امروز انجام داده‌ایم. اما در مقابل دولت حمایت درستی از اصناف نداشته و تسهیلاتی که در اختیار آن‌ها قرار داد مناسب نبود. سوال من این است که آیا اتاق اصناف، بچه ناتنی دولت شده است؟ تعداد واحد‌های صنفی را ضرب در تعداد کارگران و خانواده‌های ایشان کنیم، ۳۰ میلیون نفر داریم که در رفع هر مسئله‌ای که برای کشور پیش می‌آید، پای کار هستند و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: اداره کردن اصناف کار ساده‌ای نیست چرا که ما بیشتر وقتمان را صرف حل مشکلاتی می‌کنیم که نهاد‌های دیگر برای ما ایجاد می‌کنند. 

قاسم نوده فراهانی بیان کرد: نوسان ارز بر بازار تاثیر گذاشته است. کالا به اندازه کافی وجود دارد، اما گران است. ما می‌توانیم گران‌فروشی را کنترل کنیم، اما گرانی ارتباطی به اصناف ندارد. از سوی دیگر بر خلاف قانون، سهم یک سومی اتاق اصناف ایران از درآمد‌های حاصل از جرائم صنفی به اصناف بازنگشته است.
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار