وزارت نیرو با تلاش‌های خود در شرایط سخت اقتصادی موجود در کشور، توانسته است پروژه‌های عظیمی را به سرانجام برساند. راه‌اندازی پویش هرهفته الفب_ایران از اقدامات تاثیرگذار و مطرح وزیر محترم نیرو در راستای توسعه کشور است که تمام مجموعه وزارت نیرو را برای نیل به اهداف و به ثمر نشاندن و بهره‌برداری پروژه‌ها، متمرکز و منسجم کرده است.
کد خبر: ۹۰۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵ 07 October 2020
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان در آیین بهره برداری از سد نعمت آباد در اسد آباد گفت: وزارت نیرو با تلاش‌های خود در شرایط سخت اقتصادی موجود در کشور، توانسته است پروژه‌های عظیمی را به سرانجام برساند. راه‌اندازی پویش هرهفته الفب_ایران از اقدامات تاثیرگذار و مطرح وزیر محترم نیرو در راستای توسعه کشور است که تمام مجموعه وزارت نیرو را برای نیل به اهداف و به ثمر نشاندن و بهره‌برداری پروژه‌ها، متمرکز و منسجم کرده است. 

به گزارش تابناک همدان، منصور ستوده افزود: شرکت آب منطقه‌ای همدان با تکیه و تاکید بر اعمال روش‌های صحیح در تحقق دستورالعمل‌ها و برنامه‌های بالادستی و سیاست‌های وزارت نیرو توانسته با اقدامات موثر و عملی، تصویر رنج‌های ناشی از بحران‌های کم‌آبی و خشکسالی را که بر استان سایه انداخته بود، کمرنگ کند و با تامین آب شرب سالم و بهداشتی، آب کشاورزی و صنایع، خدمتگزار خوبی برای مردم عزیز پایتخت تاریخ و تمدن باشد.

وی گفت: با برداشت بی رویه آب از ذخایر زیرزمینی، شاهد پدیده افت مستمر منابع آب زیرزمینی در دشت‌های استان بویژه دشت اسدآباد بودیم، اما با تدبیر اتخاذ شده و در راستای اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و سازگاری با کم آبی و اجرای طرح‌های تغذیه‌های مصنوعی، موجب شد تا از برداشت بیش از ۳۰۰ میلیون مترمکعب اضافه برداشت منابع آب زیرزمینی جلوگیری شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خاطر نشان کرد: به کمک شورای حفاظت از منابع آب استان و برنامه‌های سازگار با کم آبی و حمایت‌های استاندار توانستیم ظرف شش سال گذشته وضعیت هیدروگراف آب زیرزمینی دشت‌های استان را بهبود بخشیم و عملکرد مطلوبی را در اجرای این طرح در استان داشته باشیم.

منصور ستوده تصریح کرد: با اختصاص پساب به نیروگاه شهید مفتح و پلمپ ۲۰ حلقه چاه مورد استفاده این نیروگاه به تجربه‌ای موفق در استفاده از پساب در صنعت بجای منابع آب زیرزمینی دست یافتیم که در پی اجرای موفق آن، با اختصاص پساب به منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد و پتروشیمی هگمتانه شاهد رونق و جهش تولید در استان گردید.

وی خاطر نشان کرد: توجه جدی شرکت آب منطقه‌ای استان به مدیریت مخازن سد‌ها و لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها توانست حجم بالای بارندگی را در روز‌های نخست سال ۹۸ مهار کند و مانع از وقوع سیلاب و ایجاد خسارت‌های قطعی و احتمالی شود. 
سه سال یک بار یک سد در استان افتتاح می‌شود.

 مدیر عامل شرکت آب منطقه استان افزود: همگام با برنامه وزارت نیرو و مدیریت منابع آب پیش رفتیم و توانستیم طبق اولویت بندی، سد‌های استان را احداث و تکمیل کنیم. حاصل این برنامه زمان بندی شده این بود که هر سه سال یک سد به افتتاح رسید.

منصور ستوده گفت: سال ۱۳۹۳ سد سرابی تویسرکان، سال ۱۳۹۶ سد شنجور رزن و اکنون نیز در هفته بیست و یکم پویش هر هفته الف- ب -ایران با مدد الهی و به دست وزیر محترم نیرو، سد مخزنی نعمت آباد با هدف بهبود اراضی کشاورزی دشت اسدآباد و همچنین ایجاد پتانسیل گردشگری پیرامون سد افتتاح می شود. 

وی در مورد سد بیان کرد:این سد با ارتفاع ۲۱ متر و طول تاج ۶۰۰ متر و عرض تاج ۷ متر و حجم مخزن ۴.۶ میلیون مترمکعب با هزینه ۸۰۰ میلیارد ریال بر روی رودخانه شهاب از حوزه آبریز کرخه احداث شده است سیستم آب بندی ساختگاه، ژیو ممبران به مساحت ۷۱ هزار متر مربع و پتوی ناتراوای رسی به حجم ۴۷ هزار متر مکعب است.

ستوده گفت: این سد با تامین آب مورد نیاز ۴۵۰ هکتار از اراضی دشت اسدآباد باعث رونق کشاورزی و جهش تولید شده و با مساحت دریاچه ۷۰ هکتار پتانسیل مناسبی برای طرح‌های گردشگری در این شهرستان خواهد شد. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: افتتاح سد نعمت آباد و سایر پروژه‌های صنعت آب و برق در استان در قالب پویش هر هفته الف ب ایران، نماد بارزی از توانمندی ایرانیست که علی الرغم تحریم‌های شدید دشمنان نظام، نه تنها پویایی و تحرک متوقف نشده بلکه هر روز شاهد تبلور بیش از پیش آن نیز هستیم.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار