مدیرکل نشر و حفظ آثار دفاع مقدس یکی از ویژگی‌های بارز شهید همدانی را عدم محدود کردن خود در حد مرز‌های جامعه دانست و عنوان کرد: بیشترین دشمنی در برخورد بین ارتش و مردم سوریه قبل از حضور داعش در سوریه حاکم بود، اما شهید همدانی با پذیرفتن تمام شرایط این مسئولیت سنگین و مهم را می‌پذیرد و در سوریه حاضر می‌شود.
کد خبر: ۹۰۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷ 07 October 2020
مدیرکل نشر و حفظ آثار دفاع مقدس همدان گفت: شهید همدانی تاکید داشتند که همه مردم جامعه ما جز ایثارگران هستند و هر کسی که در این کشور حضور دارد، در هر قشر و تیپی، عضوی از جامعه جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش تسنیم، سردار مهدی ظفری ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید همدانی، با اشاره به اینکه افرادی که در حوزه نظامی فعال هستند دارای بعد شخصیتی نظامی در قالب سازمان هستند، اظهار داشت: شخصیت شهید همدانی از این بعد عبور می‌کند و با یک قالب شکنی در حوزه رسالت ورود کرده بود.

وی با بیان اینکه در حوزه رسالت، حد و مرزی برای فعالیت وجود ندارد، گفت: در این بعد نوع نگاه، یک نگاه تکلیف گرایی است، دقیقا همانند نگاه شهید همدانی در مجموعه‌هایی که در آن فعالیت داشتند.

مدیرکل نشر و حفظ آثار دفاع مقدس یکی از ویژگی‌های بارز شهید همدانی را عدم محدود کردن خود در حد مرز‌های جامعه دانست و عنوان کرد: بیشترین دشمنی در برخورد بین ارتش و مردم سوریه قبل از حضور داعش در سوریه حاکم بود، اما شهید همدانی با پذیرفتن تمام شرایط این مسئولیت سنگین و مهم را می‌پذیرد و در سوریه حاضر می‌شود.

وی افزود: با وجود آنکه رابطه تاریک و فضای بی‌اعتمادی بین مردم و ارتش این کشور وجود داشت، اما شهید حاج حسین همدانی با تشکیل یک ارتش وطنی، توانست به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند.

سردار ظفری با تاکید بر اینکه این اقدام و تشکیل بسیج خصوصا در یک سرزمین دیگر کار هرکسی نیست، مطرح کرد: امروز باید این اقدامات شجاعانه و با تدبیر امثال شهید همدانی را با نهایت دقت و به صورت موشکافانه مورد توجه و بررسی قرار دهیم.

وی به آخرین دیدار خود با شهید همدانی چند روز قبل از شهادت ایشان اشاره کرد و گفت: حاج حسین همدانی دارای نگاهی فراگیر و همه جانبه بود و هیچگاه کسی را غریبه نمی‌دید.

این همرزم شهید همدانی تصریح کرد: در این دیدار ایشان تاکید داشتند که همه مردم جامعه ما جز ایثارگران هستند و هر کسی که در این کشور حضور دارد، با هر قشر و تیپی را عضوی از جامعه جمهوری اسلامی می‌دانستند.

وی با بیان اینکه شهید همدانی بار‌ها تاکید داشتند که باید فاصله بین یک دانشجو و جوان نجیب، پاک و خام را با جامعه کم کنیم، گفت: شهید همدانی در قالب‌های گروهی و جناحی خود را نمی‌دید و هر جا که احساس تکلیف می‌کرد در آنجا ورود پیدا می‌کرد.

سردار ظفری با اشاره به اخلاص شهید همدانی در برخورد با افراد دیگر، مطرح کرد: همیشه زمانی که به یک بسیجی می‌رسیدند مهم‌ترین سفارششان این بود تا از خدا بخواهند فاصله ایشان با شهدا کم شود.

وی با بیان اینکه امروز کسی نباید برای شهادت شهید همدانی و شهید سلیمانی و دیگر شهدا غصه بخورد، گفت: شهادت حق این بزرگان و امری بود که برای آن تلاش کردند، اما باید دغدغه این را داشته باشیم که، جامعه اندیشه راهبردی این‌ها در مسیر اهداف انقلاب را دنبال کنند.

مدیرکل نشر و حفظ آثار دفاع مقدس ادامه داد: حوزه‌های علمیه، مراکز دانشگاهی و علمی و پژوهشگران ما باید نوع نگاه فراگیر و رفتار این شهدای والامقام را مورد بررسی قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه شهید همدانی هیچ گاه خود را جدای از مردم نمی‌دید، عنوان کرد: شاید به نظر، ایشان یک فرمانده نظامی بود و در آنجا مشغول فعالیت بود، اما زمانی که به صورت دقیق زندگی این شهید عزیز را مشاهده می‌کنیم، می‌بینیم که چه‌طور در عمق جامعه ورود کرده و در قسمت‌ها و عرصه‌های مختلف به ایفا نقش پرداخته است.

این همرزم شهید همدانی بیان کرد: نگاه فراگیر، همه جانبه و رسالت آمیز شهید همدانی زمینه ساز آن شد تا هم در سوریه به فعالیت بپردازد و یک کشور را مدیریت کند، هم در هیئت رزمندگان تهران و هم در هیئت موتور سواری همدان به ایفا نقش بپردازد.

وی قهر نکردن از انقلاب و ارزش‌ها و پایبندی به نظام را از شاخصه‌های اصلی شهید همدانی برشمرد و گفت: امروز کشف این اندیشه‌های راهبردی یک وظیفه همگانی است که همه باید برای تحقق آن بسیج شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار