سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ملایر از اجرای طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل خبر داد و گفت: طرح رایگان واکسیناسیون تب برفکی برای ۱۱ هزار راس دام نیز در روستا‌های ملایر در حال انجام است که به زودی به اتمام می‌رسد.
کد خبر: ۹۰۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷ 29 September 2020
سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ملایر از انجام ۹ هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه مواد خام دامی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فارس، ابراهیم نعمت‌گرگانی با بیان اینکه خدمات دامپزشکی بسیار حائز اهمیت است اظهار کرد: وظیفه نیرو‌های دامپزشکی ارائه خدمات مختلف در سالم‌سازی و واکسینه دام و طیور در راستای تأمین سلامت جامعه است.

وی با اشاره به اقدامات اداره دامپزشکی در نیمه نخست امسال اظهار کرد: در این مدت بیش از ۹ هزار بازدید از مراکز توزیع عرضه مواد خام و لبنی، خودرو‌های حمل مواد بهداشتی و دامی و سایر مراکز انجام شده است.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ملایر با بیان اینکه در بازدید‌های صورت گرفته ۴۲ تن مواد خام دامی غیر قابل مصرف و فاسد کشف و ضبط و از عرضه مصرف خارج شد گفت: طی این مدت توسط کارشناسان بر فرآیند کشتار ۲۴ هزار گوسفند و بز، یک هزار و ۵۰۰ راس گاو و بیش از ۴ میلیون و یکصد هزار قطعه طیور در سطح کشتارگاه‌ها نظارت انجام شد.

وی اضافه کرد: طی این نظار‌ت‌ها بیش از ۱۰ تن گوشت غیر قابل مصرف و ۱۱۰ هزار قطعه طیور نیز در محل ضبط و امحا شد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه در ۶ ماهه امسال طی بازدید‌های صورت گرفته از واحد‌های متخلف عرضه مواد خام دامی و لبنی ۹۵ مورد تخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شد گفت: ۳۷ واحد متخلف نیز پلمب و تعدادی پرونده تخلف به مراکز قضایی برای صدور حکم معرفی شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه مبارزه با بیماری‌ها ۷ هزار مورد تست سل در دامداری‌ها و ۸ هزار مرد تست بروسلوز (تب مالت) انجام شد افزود: بالغ بر ۸۰۰ هزار مورد مایه‌کوبی نیز در این مدت انجام شد.

نعمت‌گرگانی با اشاره به انجام یک‌میلیون و صد هزار مورد واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین در برابر انواع بیماری‌ها طی امسال از انجام یک هزار مورد واکسن هاری برای سگ‌ها خبر داد و گفت: بالغ بر یک میلیون و صد هزار جوجه‌ریزی نیز در مرغداری‌های شهرستان داشتیم.

وی با اشاره به اینکه برای پایش مواد خام دامی عرضه شده در ۶ ماهه امسال ۷۲ مورد نمونه‌برداری توسط این اداره انجام شد تصریح کرد: ۵۲۰ مورد آزمایش نیز بر روی نمونه‌ها انجام شده است.

اجرای طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ملایر از اجرای طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل خبر داد و گفت: طرح رایگان واکسیناسیون تب برفکی برای ۱۱ هزار راس دام نیز در روستا‌های ملایر در حال انجام است که به زودی به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه طرح پایش باقیمانده‌های دارویی و سموم و فلزات سنگین نیز زنبورداری‌ها و همچنین حوزه آبزیان انجام شد گفت: در حوزه مقابله با بیماری‌های مشترک انسان و دام نیز بازدید از جایگاه نگهداری دام‌ها در روستا‌ها و... انجام شده است.

نعمت‌گرگانی در ادامه با اشاره به اینکه در شرایط کرونا نیز اداره دامپزشکی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کرده گفت: در این زمینه تشدید نظارت‌ها برای اماکن عرضه مواد خام دامی و لبنی داشتیم که یکی از مهمترین آن ممنوعیت قطعه کردن مرغ در مراکز فروش بوده است.

وی گفت: اکیپ‌های نظارتی ثابت و سیار با بازرسی و نظارت از واحد‌های تولید و عرضه مراکز رستوران‌ها و هتل‌ها تهیه غذا و... نظارت‌های لازم را دارند.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ملایر اشاره به اینکه لبنیات و گوشت آلودگی ندارد و آلودگی‌ها به صورت محیطی است اظهار کرد: به مردم توصیه می‌کنیم بهداشت را رعایت کنند تا از ابتلا به این ویروس در امان باشند.

وی با بیان اینکه در این زمینه طبق مصوبه باید تمام کشتارگاه‌ها مجهز به تجهیزات ضد عفونی اتوماتیک باشند و کارکنان و کارگران تب‌سنجی شوند افزود: در این زمینه آموزش‌های لازم داده شده است.

نعمت‌گرگانی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و حساسیت در راستای سلامت مردم حکم دادستانی در خصوص تخلفات را نیز داریم که با موارد تخلف به شدت برخورد و به مراجع معرفی و صادر شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار