مدیرکل انتقال خون استان همدان ادامه داد: در مرکز انتقال خون دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از تجهیزات حفاظت فردی و ضدعفونی کردن سطوح را بهتر می‌توانیم انجام دهیم.
کد خبر: ۹۰۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ 29 September 2020
مدیرکل انتقال خون استان همدان از کاهش ۱۲ درصدی اهدای خون در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر افشین محمدی اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال ۱۶ هزار و ۵۳۰ واحد خون در مرکز انتقال خون استان همدان دریافت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۲ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به این روند کاهشی خوشبختانه ما نه تنها نیاز مراکز بیمارستانی استان را تأمین کردیم بلکه تا به امروز ۲۱۵۰ واحد خون به استان تهران ارسال داشتیم و این نشان دهنده این است که خوشبختانه مشکلی از نظر تأمین خون نداشتیم.

محمدی در رابطه با علت کاهش روند اهدای خون در استان بیان کرد: یکی از علل کاهش اهدای خون این است که در سال‌های گذشته ما تیم سیار دریافت خون داشتیم، اما به علت شرایط موجود این کار را دیگر نمی‌توانیم انجام دهیم و وقتی تیم‌های سیار حذف شوند میزان خون گیری ومتر می‌شود، اما ما از این موضوع نگرانی نداریم.

وی تبیین کرد: به علت رعایت نشدن فاصله اجتماعی نمی‌توانیم همکاران را در یک ماشین مستقر کنیم به علاوه ممکن است در آنجا نیز ازدحام جمعیت وجود داشته باشد و مدیریت این مسئله سخت است.

محمدی با بیان اینکه در مرکز مدیریت برای ما راحت‌تر است، خاطرنشان کرد: در مرکز براساس ظرفیت‌ها می‌دانیم چقدر باید اهداکننده فراخوان کنیم و اگر ببینیم اهداکننده زیاد می‌شود بلافاصله تعداد همکاران در واحد خون گیری را افزایش می‌دهیم.

مدیرکل انتقال خون استان همدان ادامه داد: در مرکز انتقال خون دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از تجهیزات حفاظت فردی و ضدعفونی کردن سطوح را بهتر می‌توانیم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم سردی هوا، شیوع آنفلوآنزا و شدت پیدا کردن شیوع کروناویروس تأثیری بر روند اهدای خون نداشته باشد، توصیه کرد: مردم اهدای خون را در برنامه خود داشته و اطمینان داشته باشند مراکز دریافت خون از سالم‌ترین مراکز است چراکه افرادی مراجعه می‌کنند که خود را سالم می‌دانند.

محمدی در رابطه با روند دریافت پلاسما در استان، گفت: تاکنون ۲۶۵ واحد پلاسما از بهبودیافتگان کروناویروس دریافت کرده ایم و ۲۴۷ واحد نیز توزیع بیمارستانی داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: براساس شرایط موجود سعی کنیم روزانه سه تا چهار اهداکننده داشته باشیم البته در مدت کوتاهی ست پلاسما فریزیس نداشتیم و نتوانستیم پلاسما دریافت کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار