گل راعی گیاه دارویی بسیار ارزشمندی است که به راحتی قابل کشت است به طوریکه آن گیاه از طریق تقسیم بوته و بذر کشت می‌شود و تا هشت سال در مزرعه باقی می‌ماند.
کد خبر: ۹۰۳۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ 26 September 2020
ایسنای همدان قصد دارد طی برنامه‌های مستمر گیاهان دارویی و کاربرد آن‌ها در درمان بسیاری از بیماری‌ها را در قالب ویدئو کلیپ معرفی کند.

به گزارش ایسنا، «رمضان کلوندی»، معاون آموزشی و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان به معرفی خواص درمانی گیاه راعی می‌پردازد. در ذیل بخشی از سخنان وی را در قالب متن و فیلم مشاهده خواهید کرد.

گل راعی یا علف چای یکی از گیاهانی است که معجزه طبیعت است به‌طوریکه این گیاه درمانگر بسیاری از بیماری‌ها از جمله میگرن، سندرم روده تحریک‌پذیر، افسردگی و ... است.

گل‌های این گیاه به رنگ زرد است و برگ‌های آن سوراخ‌های متعددی دارد که براین اساس گل هزار چشم هم نامیده می‌شود. قسمت مورد استفاده از این گیاه سرشاخه، گل‌ها و برگ‌های آن است.

گل راعی گیاه دارویی بسیار ارزشمندی است که به راحتی قابل کشت است به طوریکه آن گیاه از طریق تقسیم بوته و بذر کشت می‌شود و تا هشت سال در مزرعه باقی می‌ماند.

این گیاه در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مؤثر بوده و بر روی ویروس HIV اثر درمانی دارد به طوریکه افراد مبتلا به ایدز با مصرف این گیاه ۱۰ سال طول عمرشان بیشتر می‌شود.

گل راعی یا هوفاریقون گیاهی ضدافسردگی بوده و اثر درمانی بسیار قوی در درمان میگرن دارد. درمان شب ادراری کودکان و سندروم روده تحریک‌پذیر از دیگر خواص معجزه گر این گیاه است.

به گزارش ایسنا، در کلیپ نخست به معرفی ظرفیت‌های جهان، ایران و استان همدان در زمینه گیاهان دارویی و میزان استفاده از آن پرداخته شد و در کلیپ دوم خواص بادرنجبویه گیاه مورد علاقه بوعلی سینا معرفی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار