نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ادامه داد: بودجه سال ۹۶ که ۸۰ میلیارد ریال بود دیر ابلاغ شد و سال ۱۳۹۷ نیز ۱۰۰ میلیارد ریال برای آن اختصاص یافت که در مجموع ۱۸۰ میلیارد ریال به این موزه اختصاص یافته بود.
کد خبر: ۹۰۳۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶ 24 September 2020
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه اعتبار موزه منطقه‌ای غرب کشور آماده است گفت: تکمیل پروژه به پیمانکار بستگی دارد که پای کار و وعده خود برای اتمام پروژه تا خرداد ۱۴۰۰ بماند.

به گزارش فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح موزه منطقه‌ای همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این موزه منطقه‌ای کل استان‌های غرب کشور را پوشش می‌دهد و برای تکمیل به ۳۵ میلیارد تومان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ میلیارد اعتبار برای پروژه آماده شده یعنی حتی اعتبار اضافی هم در نظر گرفته شده است افزود: بر اساس مصوبه مجلس قرار است در کشور ۱۲ موزه منطقه‌ای احداث شود که موزه منطقه‌ای همدان یکی از آنهاست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ادامه داد: بودجه سال ۹۶ که ۸۰ میلیارد ریال بود دیر ابلاغ شد و سال ۱۳۹۷ نیز ۱۰۰ میلیارد ریال برای آن اختصاص یافت که در مجموع ۱۸۰ میلیارد ریال به این موزه اختصاص یافته بود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر برای این موزه همزمان با اختصاص ۳۵ میلیارد به موزه هنر‌های معاصر همدان ۴۰ میلیارد اعتبار پیش‌بینی شده است.

حاجی‌بابایی اظهار کرد: با توجه به ایجاد دو موزه منطقه‌ای غرب کشور و موزه هنر‌های معاصر در همدان در آینده استان دارای گنجینه‌های عظیم موزه‌ای خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر محور‌های گردشگری در همدان با تاکید بر طرح جامع و نوع ساخت و ساز‌ها مشخص شده که این مهم اقدامات خوبی را برای همدان رقم می‌زند و شاهد آن هستیم پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین به سرعت به سمت مسیر‌های توسعه حرکت می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هر گوشه از همدان قابلیت این را دارد که به یک موزه برای به نمایش در عرصه ملی و بین‌المللی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه این موزه کل منطقه را زیر پوشش قرار خواهد داد و اقداماتی که برای به ثمر رسیدن آن انجام شده است به مثابه سرمایه‌گذاری است گفت: برای تکمیل موزه منطقه‌ای غرب کشور از لحاظ تامین پول و اعتبار هیچ مشکلی ندارد.

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه قول تامین اعتبار را برای تکمیل پروژه را می‌دهم و هیچ مانعی برای پرداخت آن نداریم گفت: اینجا اعلام می‌کنم حالا دیگر پیمانکار باید پای کار و وعده خود برای اتمام پروژه تا خرداد ۱۴۰۰ باشد.

وی اضافه کرد: مخزن امن اشیای فرهنگی و تاریخی محل جمع‌آوری و نگهداری تمام اشیای عتیقه‌ای است که در منطقه غرب کشور وجود دارد و این اشیا در موزه منطقه‌ای در مجاورت تپه هگمتانه در استان گردشگری همدان به نمایش در میاید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح احداث موزه منطقه‌ای با ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار مراحل ادامه کار را آغاز کرده و با رفع موانع موجود، تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هفته آینده روند تکمیل این موزه با قوت فعال و مخزن امن نیز امسال افتتاح می‌شود گفت: پیش‌بینی بر این است موزه منطقه‌ای همدان سال آینده افتتاح شود تا یکی از بزرگترین منابع گردشگری و جذب مسافر برای استان همدان باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار