وزیر نیرو سد نعمت‌آباد اسدآباد را ۱۰۸ پروژه از این پویش دانست و درباره وضعیت سد تالوار عنوان کرد: وعده ما برای همدان تامین آب شرب سالم و با کیفیت است پس مردم نگران نباشند.
کد خبر: ۹۰۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲ 20 September 2020
وزیر نیرو با اعلام اینکه ۲۵۰ پروژه بزرگ وزارت نیرو در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به پایان می‌رسد، گفت:تلاش کردیم امسال هزار و ۷۰۰ روستای کشور دارای آب شرب سالم و پایدار شوند که البته از این تعداد ۴۸۸ روستا از این نعمت بهره‌مند شدند.

به گزارش تسنیم ، رضا اردکانی در پایان سفر خود به استان همدان در جمع خبرنگاران حضور یافته و به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

وی با اعلام اینکه ۲۵۰ پروژه بزرگ وزارت نیرو در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به پایان می‌رسند، افزود: تلاش کردیم امسال هزار و ۷۰۰ روستای کشور دارای آب شرب سالم و پایدار شوند که البته از این تعداد ۴۸۸ روستا از این نعمت بهره‌مند شده‌اند.

وزیر نیرو سد نعمت‌آباد اسدآباد را ۱۰۸ پروژه از این پویش دانست و درباره وضعیت سد تالوار عنوان کرد: وعده ما برای همدان تامین آب شرب سالم و با کیفیت است پس مردم نگران نباشند.

 وی با اشاره به اینکه بخشی از آب منطقه توسط تالوار تامین می‌شود، گفت: ما به دنبال تامین آب درازمدت برای افق ۳۰ ساله در این منطقه هستیم و این اطمینان بخشی را با نهایی کردن و تدارک طرح لازم در این دولت خواهیم داشت.

اردکانیان با بیان اینکه در عرصه مصرف خانگی برق با کمک مردم به موفقیت‌هایی رسیدم امیدوارم در مصرف گاز خانگی هم بتوانیم در مجموع به دستاورد‌هایی در دولت برسیم مطرح کرد: امیدوارم همکاران من در وزارت نفت با کمک مردم بتوانند مصرف گاز خانگی را مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم در فصل سرد نیروگاه‌های ما تحت تاثیر مصرف بالای گاز در بخش خانگی قرار نگیرند، بیان کرد: وقتی مصرف گاز خانگی افزایش یابد، نیروگاه‌ها نیز از این وضعیت متاثر می‌شوند و وزارت نفت نیز با دشواری می‌تواند گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها را تامین کند.

وزیر نیرو با تشریح وضعیت اجرای طرح یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی وتاثیر آن بر بهبود وضعیت مناطق محروم اظهار داشت: اینکه بخواهیم مشکلات انباشته شده سالیان سال و صد درصدی آبفای روستایی به یک‌باره در اثر این تجمیع حل و فصل شود، غیرواقعی است و باید صبوری کرد.

وی درباره تعادل بخشی بین بارش‌ها و میزان مصرف آب در بخش‌های مختلف بیان کرد: در این عرصه طرح‌های سازگاری با بارش در استان‌ها را بررسی می‌کنیم تا با برنامه‌ریزی دقیق‌تری حرکت کنیم.

 اردکانیان از اجرای طرح سد مجازی در تهران خبر داد و افزود: در حال حاضر در تلاشیم این طرح را در تهران اجرایی شود تا بتوانیم در دیگر شهر‌ها نیز آن را اجرایی کنیم.

وی اعلام کرد: سالانه ۱۸۰ میلیون متر مکعب آب قابل شرب در تهران صرف فضای سبز می‌شود که با موافقت شهرداری تهران و احداث تصفیه خانه‌های کوچک در تهران به دنبال آبیاری فضای سبز با پساب فاضلاب هستیم.

وزیر نیرو درباره امکان استفاده از ظرفیت‌های گردشگری موجود در سد‌ها نیز گفت: برای اینکه دغدغه‌ای برای آلودگی آب به ویژه شرب نداشته باشیم، مقرر شد پیرامون دریاچه‌ها و سد‌ها از هرگونه فعالیت انسانی جلوگیری شود، اما با ملاحظات لازم و همکاری با وزارت گردشگری این مناطق برای تفریح در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: با مشارکت و حضور مردم می‌توانیم ۷۰ سایت بزرگ گردشگری ایجاد کرد تا مردم ازخدمات این بخش نیز بهره‌مند شوند کما اینکه تعدادی از این طرح‌ها آماده شده تا مطابق طرح‌های مشترک وزارت نیرو و وزارت گردشگری اقامتگاه‌های کوتاه مدتی برای مردم فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار