رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان داشت: با توجه به اهمیت اجرای طرح‌ها وپروژ ه‌های منابع طبیعی وابخیزداری و تأثیراین طرح‌ها درتوسعه وشکوفائی منطقه باید شرایطی فراهم شود تا این طرح‌ها همچنان دراولویت توسعه‌ای ما باشد.
کد خبر: ۹۰۱۲۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹ 20 September 2020
بازدید معاون وزیرجهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کل کشور ازنهالستان قدس ملایر
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان: مسعود منصورمعاون وزیرجهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشوردرحاشیه سفر یک روزه کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به شهرستان ملایر از طرح‌ها و پروژه‌های موفق در بخش منابع طبیعی این شهرستان‌های بازدید نمود.

به گزارش تابناک، در این بازدید رئیس ومعاون آبخیزداری سازمان جنگلها، مدیرکل، معاونین فنی وآبخیزداری ورئیس اداره جنگلداری وجنگلکاری منابع طبیعی استان ورئیس وکارشناسان منابع طبیعی شهرستان ملایر نیزحضور داشتند.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان داشت: با توجه به اهمیت اجرای طرح‌ها وپروژ ه‌های منابع طبیعی وابخیزداری و تأثیراین طرح‌ها درتوسعه وشکوفائی منطقه باید شرایطی فراهم شود تا این طرح‌ها همچنان دراولویت توسعه‌ای ما باشد.

منصور ادامه داد: توسعه وکشت نهال در نهالستان‌ها با هدف افزایش سرانه جنگل، بهره‌وری منطقی ازآب و خاک و با کشت چند منظوره گونه‌های بومی واقتصادی و با مشارکت واقعی مردم باید اجرا گردد.

ایشان طرح‌های انجام شده در حوزه منابع طبیعی را زمینه ساز اشتغال مولد و بهبود معیشت برای روستانیشنان عنوان کرد و گفت: استان همدان با توجه به وضعیت منابع ملی آن یکی از استان ها‌ی پراهمیت در خصوص اجرای طرح‌های آبخیزداری است وباید در زمینه جنگل کاری نیز روند پیشرفت را افزایش دهید که سال گذشته نزدیک به هزار هکتار جنگل کاری با نهال وهزارهکتارجنگلکاری با بذر وزراعت چوب داشته اید و امسال هم این طرح‌ها ادامه داشته باشد.

 وی در ادامه افزود: بازدیدی که ازنهالستان قدس ملایر داشتیم، این نهالستان ظرفیت بسیار خوبی برای تولید نهال در استان را دارد وکار‌های خوبی هم صورت گرفته، اما کافی نیست واین نهالستان نیاز به کار‌های جدید وخلاقانه‌ای دارد وامید وارم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی بتوانیم از بخش خصوصی برای رونق وتوسعه این نهالستان وتولید نهال برای زراعت چوب وصنوبر نهایت استفاده را بعمل اورید.

رئیس منابع طبیعی کشور ادامه داد: امسال هدف گذاری کنید وظرفیت این نهالستان را بالا بیرید وهمدان باید به قطب تولید نهال در منطقه غرب تبدیل شودوعلاوه بر تامین نهال مورد نیازاستان نهال‌های مورد نیاز استان‌های همجوار را نیز تامین کنید.

منصور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و ظرفیت‌های منابع طبیعی به روی مردم و تولید کنندگان بازاست و این آمادگی وجود دارد که نهالستان‌ها را با رعایت صرفه وصلاح دولت واگذار کنیم تا نهال بیشتری تولید شود و چوب و نیاز‌های چوبی صنایع چوبی ومبل ومنبت این شهرستان نیز برطرف شود.

وی به ظرفیت بالای منابع طبیعی در کشور اشاره کرد و گفت: ما امروز بیش از هر زمان دیگری به هم افزایی با مردم وتشکل‌های زیست محیطی نیاز داریم و نهالستان‌های متعددی در کشور داریم که سالانه چیزی حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون نهال تولید می‌کنند در حالی که ظرفیت تولید نهال را می‌تواند به بیش از سه برابر درآن‌ها افزایش داد و من امیدوارم نهالستان ملایر یکی از نهالستان‌های پر رونق در خصوص تولید نهال وزراعت چوب در کشور باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار