مشاور وزیر نیرو گفت: در اکثر دشت‌ها از جمله دشت ملایر با توجه به وضعیت هیدروگراف موجود طرح سازگاری با کم آبی ارائه شد که با استفاده از آن در این دشت‌ها، از افت بیشتر هیدروگراف آب زیرزمینی جلوگیری شده است.
کد خبر: ۹۰۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴ 19 September 2020
قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای همدان از شرکت‌های موفق در عرصه حفاظت از منابع آب و اجرای خدمات الکترونیک است، از افتتاح سد نعمت آباد به دست وزیر نیرو طی هفته آتی خبر داد.

به گزارش تابناک، هیئت رئیسه و اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس به همراه ۵ تن از معاونین وزیر جهاد کشاورزی و همچنین مهندس محمد حاج رسولی‌ها مشاور وزیر نیرو و قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران به استان همدان، شهرستان ملایر سفر کردند.

در حاشیه این سفر مهندس حاج رسولی‌ها با اشاره به اینکه طرح تعادل بخشی از سال ۱۳۹۳ و به روایتی از آغاز سال ۱۳۹۴ شروع شده است، گفت: این طرح در استان‌های مختلف دستاورد‌های مختلفی داشت در این میان، خوشبختانه استان همدان از جمله استان‌هایی بود که توانست با به کارگیری راهکار‌های ۱۵ گانه و اقدامات فرهنگی یکی از موفق‌ترین کارنامه‌ها را در کشور داشته باشد.

مشاور وزیر نیرو افزود: در اکثر دشت‌ها از جمله دشت ملایر با توجه به وضعیت هیدروگراف موجود طرح سازگاری با کم آبی ارائه شد که با استفاده از آن در این دشت‌ها، از افت بیشتر هیدروگراف آب زیرزمینی جلوگیری شده است.

وی خاطرنشان کرد: وجود سد‌هایی که در استان همدان با برنامه و اولویت‌بندی طراحی و ساخته شده است، تاثیرات مثبتی را در کنترل سیلاب‌ها و بهبود هیدروگراف سفره‌های آب زیرزمینی داشته است.

وی افزود: سد کلان نیز در وضعیت آبخوان سفره آب زیرزمینی دشت ملایر تاثیرگذار بوده است. این سد سیلاب‌ها را جمع کرده و به صورت تدریجی رها کرده است که باعث تغذیه سفره شده است.

حاج رسولی‌ها اعلام کرد: در دشت اسدآباد نیز با افتتاح سد نعمت آباد در اوایل هفته آینده، شرایط مطلوب‌تر خواهد شد.

وی یادآور شد: البته عمده امور انجام شده که به بهبود هیدروگراف دشت‌های استان همدان انجامیده در راستای مدیریت مصرف بوده و نباید از زحمات انجام شده در حوزه مدیریت مصرف غافل شد.

قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه در مجموع همدان از استان‌هایی بوده که طرحی تعادل بخشی را با موفقیت اجرا کرده است، اعلام کرد:خوشبختانه در هفته آتی وزیر محترم نیرو در هفته ۲۱ طرح پویش ‎‎‎‎#هر هفته_الف_ب_ایران به همدان سفر خواهد کرد و پروژه‌های آب و برق از این استان افتتاح خواهد شد.

وی افزود: سد نعمت آباد به‌عنوان یکصد و نودمین سد ملی کشور با حضور وزیر نیرو افتتاح خواهد شد. سد نعمت آباد ششمین سدی است که در سالجاری افتتاح می‌شود. سه سد دیگر نیز آماده افتتاح است که به این ترتیب طبق برنامه تا پایان سالجاری ۹ سد به افتتاح خواهد رسید و تعدادی دیگر نیز به مرحله آبگیری خواهد رسید.

این مقام مسئول بیان کرد: شرکت آب منطقه‌ای همدان از شرکت‌های خوب در حوزه منابع آب ارزیابی می‌شود، به ویژه در بحث حفاظت و دولت الکترونیک جزو شرکت‌های برتر است. این شرکت زودتر از همه و در میان اولین استان‌هایی بود که توانست ساماب را پیاده کند و خوشبختانه از شرکت‌های پیشگام در عرصه خدمات الکترونیک است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار