یک شاعر به مشکلات عدیده شاعران اشاره و تصریح کرد: تنها انگیزه هنرمندان برای ورود به عرصه هنری، عشق است، امروز به علت مشکلات مالی امکان چاپ آثار خود را نداریم، نبود امکاناتی مثل کتابخانه تخصصی ادبی برای استفاده شاعران به ویژه شاعران جوان و کم تجربه هم از دیگر مشکلات اعضای انجمن‌های ادبی شهرستان است بنابراین انتظار ما از مسئولان فرهنگی هنری شهرستان به ویژه ارشاد حمایت مالی و فرهنگی است.
کد خبر: ۸۹۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 16 September 2020
مسئول انجمن ادبی فرهنگ و معراج شهرستان ملایر گفت: نبود امکاناتی مثل کتابخانه تخصصی ادبی برای استفاده شاعران به ویژه شاعران جوان و کم تجربه از مشکلات اعضای انجمن‌های ادبی شهرستان است.

به گزارش ایسنا؛ طاهرنیا مطرح کرد: تاریخچه انجمن‌های ادبی در ملایر به دوران قبل از انقلاب برمی گردد با عنوان انجمن ادبی قهرمان که به افتخار میرزا قهرمان پاک بین از شعرای زمان پهلوی اول نامگذاری شد و اشعار او به صورت یک مجموعه شعر در سال ۷۲ جمع آوری و چاپ شد.

وی با بیان اینکه نخستین انجمن ادبی ملایر در سال ۷۰ تأسیس شد، افزود: این انجمن با نام انجمن ادبی شهریار با کمک مجموعه‌ای از شعرای برجسته ملایری تأسیس شد و بعد‌ها انجمن‌های ادبی دیگری با نام‌های معراج، فرهنگ و صریر راه اندازی شدند.

این شاعر برجسته ملایری به برگزاری نشست‌های ادبی و کارگاه‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: طی این سال‌ها بیش از ۳۰ جلد کتاب توسط شعرا و نویسندگان ملایری به چاپ رسیده و بیش از ۱۰۰ عصر شعر در سطح استان و نیز در سطح شهرستان برگزار شده البته با توجه به شیوع کرونا چند ماهی است که نشست‌های انجمن به صورت مجازی ادامه می‌یابد.

وی به مشکلات عدیده شاعران اشاره و تصریح کرد: تنها انگیزه هنرمندان برای ورود به عرصه هنری، عشق است، امروز به علت مشکلات مالی امکان چاپ آثار خود را نداریم، نبود امکاناتی مثل کتابخانه تخصصی ادبی برای استفاده شاعران به ویژه شاعران جوان و کم تجربه هم از دیگر مشکلات اعضای انجمن‌های ادبی شهرستان است بنابراین انتظار ما از مسئولان فرهنگی هنری شهرستان به ویژه ارشاد حمایت مالی و فرهنگی است.

طاهرنیا در پایان تأکید کرد: ما به دنبال جذب شاعران جوان و برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برای آن‌ها هستیم که این مهم مستلزم حمایت مالی و فرهنگی مسئولان شهرستان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار