حمیدرضا نیکداد با بیان اینکه ۱۶۸ هزار و ۸۱۹ مشترک روستایی از خدمات آب بهره‌مند هستند، تصریح کرد: ۹۰۰ حلقه چاه، ۶۰ رشته قنات و ۲۴۰ دهنه چشمه برای تأمین آب شرب روستا‌های استان همدان به‌کار گرفته می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶ 16 September 2020
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان سرانه مصرف آب در روستا‌های استان را سه تا چهار برابر استاندارد دانست و گفت: سرانه مصرف آب در روستا‌های استان ۴۰۰ تا ۶۰۰ لیتر برای هر نفر در ۲۴ ساعت است در حالیکه باید بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ لیتر برای هر نفر در ۲۴ ساعت باشد.

به گزارش ایسنا، نیکداد با بیان اینکه ۷۹۷ روستای استان تحت پوشش خدمات این شرکت قرار دارند، اظهار کرد: ۵۳۱ هزار و ۶۷۳ روستایی در استان همدان تحت پوشش تأسیسات آب قرار دارند.

وی افزود: از ۱۰۶۱ روستای استان همدان ۷۹۷ روستا از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند و مابقی روستا‌ها از طریق چشمه و چاه تأمین آب می‌شوند.

نیکداد با بیان اینکه ۱۶۸ هزار و ۸۱۹ مشترک روستایی از خدمات آب بهره‌مند هستند، تصریح کرد: ۹۰۰ حلقه چاه، ۶۰ رشته قنات و ۲۴۰ دهنه چشمه برای تأمین آب شرب روستا‌های استان همدان به‌کار گرفته می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به وجود ۱۰۰۰ مخزن آب در روستا‌های استان، یادآور شد: طول خطوط انتقال آب در روستا‌های استان همدان ۲۶۲۸ کیلومتر است.

وی با بیان اینکه همدان سرانه مصرف آب در روستا‌های استان سه تا چهار برابر استاندارد است، گفت: سرانه مصرف آب در روستا‌های استان همدان ۴۰۰ تا ۶۰۰ لیتر برای هر نفر در ۲۴ ساعت است در حالیکه باید بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ لیتر برای هر نفر در ۲۴ ساعت باشد.

نیکداد یکی از دلایل اصلی بالا بودن سرانه مصرف آب در روستا‌ها را دامداری دانست و یادآور شد: متأسفانه روستائیان به علت ارزان بودن تعرفه آب‌بها الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند و از آب شرب در دامداری و کشت سبزیجات استفاده می‌کنند.

این مقام مسئول تأکید کرد: روستائیان نباید آبی را که با زحمات فراوان برای شرب مردم تأمین می‌شود، برای دام مصرف کنند و در صورتی که اقدام به نگهداری دام می‌کنند باید از جهادکشاورزی مجوز گرفته و از طریق آب منطقه‌ای برای تأمین آب دامداری خود اقدام کنند.

نیکداد درباره مشکل آب شرب روستا‌های خاکو و ارزانفود از توابع بخش مرکزی شهرستان همدان نیز گفت: این دو روستا تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب قرار ندارند به‌طوریکه آب روستای ارزانفود از طریق سه دهنه چشمه و خاکو از طریق یک دهنه چشمه تأمین می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان مطرح کرد: اگر روستایی تمایل داشته باشد تحت پوشش شبکه آب قرار بگیرد باید دهیار این روستا به امور آب شهرستان مربوطه مراجعه کند و پس از بررسی درخواست در شرکت آب و فاضلاب در صورتی که شرایط را داشته باشد، تحت پوشش خدمات آب قرار خواهد گرفت.

وی در بخش پایانی سخنانش از کاهش مصرف آب در همدان خبر داد و گفت: با توجه به کاهش دمای هوا و خاموش شدن کولرها، میزان مصرف آب نسبت به چند هفته گذشته کاهش داشته، اما همچنان افزایش مصرف ۲۰ درصدی ناشی از کرونا وجود دارد. میزان تولید آب در استان همدان ۱۶۹۰ لیتر در ثانیه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار