احمدرضا احسانی با بیان اینکه همزمان با این مراسم، انتخابات اعضا هیئت مدیره خانه شعر و ادب استان هم برگزار می‌شود، گفت: خانه شعر و ادب از اسفندماه سال ۹۲ در همدان فعال شده و تا امروز برنامه‌های مختلفی را با همکاری انجمن‌های ادبی استان برگزار کرده است.
کد خبر: ۸۹۹۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ 15 September 2020
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بابیان اینکه در حال حاضر ۱۴۷ واحد چاپ و نشر در استان همدان فعال است؛ گفت: همایش صنعت چاپ استان همدان آبان ماه برگزار می‌شود.

به گزارش مهر؛ احسانی اظهار کرد: مراسم تجلیل از فعالان حوزه نشر استان همدان آبان ماه امسال همزمان با هفته کتاب برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و همزمان شدن روز صنعت چاپ با ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع)، امکان برگزاری مراسم گردهمایی و همایش، طبق روال سال‌های گذشته وجود نداشت، عنوان کرد: صنعت چاپ از زیرساخت‌های اصلی حوزه فرهنگ بوده و توجه به دغدغه‌های فعالان این حوزه برای دستیابی به توسعه فرهنگی ضروری است.

احسانی گفت: هر سال روز صنعت چاپ در شهریورماه بهانه‌ای برای گردهمایی تلاشگران حوزه چاپ و نشر بود تا به بررسی مسائل مختلف این حوزه بپردازند و در کنار آن از فعالان نمونه هم تجلیل شود؛ اما امسال به دلیل شرایط ویژه و شیوع بیماری کرونا این برنامه شکل دیگری به خود گرفت و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراسم تجلیل از فعالان صنعت چاپ در آبان ماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان همچنین از برگزاری انتخابات خانه شعر و ادب همدان همزمان با روز شعر و ادب فارسی خبر داد و اظهار کرد: مراسم پاسداشت روز شعر و ادب فارسی و نشست مسئولان انجمن‌های ادبی استان روز چهارشنبه هفته جاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای آزاد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه همزمان با این مراسم، انتخابات اعضا هیئت مدیره خانه شعر و ادب استان هم برگزار می‌شود، گفت: خانه شعر و ادب از اسفندماه سال ۹۲ در همدان فعال شده و تا امروز برنامه‌های مختلفی را با همکاری انجمن‌های ادبی استان برگزار کرده است.

احسانی با تأکید بر اینکه ۱۲ نفر برای عضویت در هیئت مدیره خانه شعر و ادب کاندیدا شده‌اند، گفت: ۳۷ نفر از مسئولان انجمن‌های ادبی استان واجد شرایط شرکت در این رأی‌گیری هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار