مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید:
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: تعداد صندوق‌های تامین مالی روستایی تا سال آینده به پنج هزار صندوق می‌رسد.
کد خبر: ۸۹۸۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱ 11 September 2020

نوراله زاده در سی و پنجمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها افزود: صندوق‌های تامین مالی در روستا‌ها با آموزش افراد محلی، هیات مدیره و مدیر صندوق دارند و با مشارکت روستاییان سپرده گذاری انجام شده و تسهیلات در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

به گزارش تابناک همدان؛ وی با بیان اینکه تا سال آینده با همکاری جهاد کشاورزی صندوق‌های تامین مالی در روستا‌ها به پنج هزار صندوق افزایش می‌یابد، گفت: امیدواریم در چارچوب توافق با شورای عالی استان‌ها از ظرفیت دهیاری‌ها به صورت نظام‌مند برای توسعه صندوق‌های مالی در روستا‌ها بهره‌مند شویم.

نوراله زاده خاطرنشان کرد: سرمایه اجتماعی و سرمایه نمادینی که در روستا‌ها وجود دارد در نظام تامین مالی به رسمیت شناخته نمی‌شود. یعنی اگر فردی از یک روستا بگوید من فلان فرد خوش نام در فلان روستا هستم بانک و نظام رسمی تامین مالی این موضوع را قبول نمی‌کند.

وی گفت: با فعالیت صندوق‌های تامین مالی روستایی دسترسی روستاییان به منابع مالی سهل الوصول‌تر شده و دیگر آن مسیر سخت و مشقت بار اثبات توانایی طی نخواهد شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به تحول در کسب و کار‌های خانگی افزود: اگر بخواهیم در این زمینه تحول ایجاد کنیم، بازار این نوع کسب و کار‌ها برعهده مدیریت شهری است و با امکاناتی که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دارند می‌توان جشنواره‌های محصولی ایجاد کرد.

نوراله زاده با تاکید بر نقش مدیریت شهری در توسعه بازار محصولات تولیدی مناطق مختلف تاکید کرد: محصولی که مزیت رقابتی داشته باشد، بازار باید برای آن ایجاد و محصول عرضه شود. ظرفیت و امکاناتی که در اختیار مدیریت شهری در حوزه کسب و کار قرار دارد، قابل توجه است و اگر از این امکانات بهره برداری شود شاهد تحول خوبی خواهیم بود.

 مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید از نوسازی سه هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل با همکاری شهرداری تهران خبر داد و افزود: علاوه بر این در پنج منطقه بافت فرسوده داریم که طراحی خوبی برای ساخت و بازسازی این بافت با همکاری شهرداری تهران انجام شده است.

نوراله زاده افزود: این آمادگی وجود دارد که با ظرفیت مدیریت شهری بتوانیم به صورت مشترک کار توسعه منطقه‌ای را در روستا‌ها و شهر‌ها انجام دهیم و ظرفیت‌های مناطق روستایی را توسعه بخشیم.

در پایان این نشست، تفاهم نامه‌ای با هدف اشتغال‌زایی و توسعه اشتغال میان شورای عالی استان‌ها و صندوق کارآفرینی امید منعقد شد.
 
افزایش صندوق‌های تامین مالی روستایی تا سال آینده
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار