رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: آمارها و بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد موارد ابتلای به کرونا در این استان ناشی از حضور در تجمع و میهمانی‌ها از جمله عروسی و عزا، ۱۵ درصد تماس خانوادگی و مابقی ناشی از حضور در بازار بوده است.
کد خبر: ۸۹۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷ 11 September 2020

رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: آمارها و بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد موارد ابتلای به کرونا در این استان ناشی از حضور در تجمع و میهمانی‌ها از جمله عروسی و عزا، ۱۵ درصد تماس خانوادگی و مابقی ناشی از حضور در بازار بوده است.
 
به گزارش تابناک همدان، رشید حیدری مقدم  در جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی همدان که با حضور  معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: کرونا درآمد بیمارستان های همدان را کاهش داد تداوم این وضعیت بر میزان درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها و دریافتی کارانه کارکنان اثرگذار بود و با استمرار آن شاهد نارضایتی کادر درمان خواهیم بود.

وی افزود: با وجود کاهش درآمدها در ایام شیوع کرونا اما هیچ یک از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی این استان معلق نشد و همچنان پویا و پرکار در مسیر مسئولیت خود تلاش کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: در ماه‌های گذشته موفق به خرید و نصب چهار دستگاه‌ سی.تی.اسکن، هشت دستگاه آمبولانس، بیش از ۹۰ دستگاه دیالیز شدیم و تا یک ماه آینده فاز نخست مرکز جامع سرطان نیز افتتاح می شود.

حیدری مقدم اضافه کرد: در عین حال در شرایط کرونایی، ۸۹ تخت به تعداد تخت‌های آی.سی.یو همدان اضافه شد و تعداد تخت‌های این بخش در کل استان به ۱۷۰ مورد رسید.

وی اظهار داشت: در حوزه تحقیق هم اتفاق های مثبت متعددی در دانشگاه علوم پزشکی همدان صورت گرفت که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی آزمایشگاه جامع بیماری‌های نوپدید و ارائه ۹۰ مقاله در موضوع ویروس کرونا اشاره کرد که بیش از ۱۶ مقاله تاکنون چاپ شده‌ است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: برای تولید ماسک از ظرفیت پنج شرکت‌ دانش بنیان این دانشگاه استفاده شد تا نیاز استان را در این زمینه پاسخگو باشیم.
 
همدان وضعیت قرمز کرونایی را تجربه نکرد

وی اظهار داشت: سه مرحله برای آمادگی مقابله با کرونا پیش بینی شده بود که تاکنون از مرحله نخست مقابله عبور نکرده‌ایم و ظرفیت‌ها پاسخگوی تعداد بیماران بوده است.

حیدری مقدم گفت: بیش از ۱۰ هزار بیمار مشکوک به کرونا تاکنون به مراکز درمانی این استان مراجعه کردند که از این تعداد سه هزار و ۷۹۲ نفر مبتلا مثبت بودند و ۵۰۴ نفر از این افراد جان باختند.

وی با بیان اینکه تا نیمه خرداد امسال شیوع کرونا در همدان روند ثابتی داشت گفت: افزایش رفت و آمد و مسافرت‌ها در تعطیلات خرداد موجب طغیان این بیماری در نیمه تیرماه شد و تا کنون ۲ مرحله پیک بیماری را پشت سر گذاشتیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: از ابتدای شیوع بیماری تاکنون سه نوبت  غربالگری در همدان صورت گرفته است و همه شهروندان مورد ارزیابی سلامت قرار گرفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار