غلامرضا پناه گفت: در حال حاضر بیش از ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار بازنشسته در کشور وجود دارد که برای استفاده از تجربیات و فکر آن‌ها ۴۶ خانه امید در سراسر کشور احداث شد و هر خانه امید بستگی به جمعیت بازنشسته آن شهرستان بین ۳۵۰ تا هزار متر مساحت دارند و به طور متوسط برای هر کدام بیش از ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
کد خبر: ۸۹۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 08 September 2020
معاون وزیر کار تعاون رفاه و امور اجتماعی گفت: مهرماه خبر‌های خوشی برای بازنشستگان در راه است و بخشی از حقوق آن‌ها همسان سازی می‌شود.

به گزارش تسنیم، پناه اظهار داشت: دراقدام نخست این وزارتخانه برای بازنشستگان حق بیمه تکمیلی آن‌ها از ۶۰ هزارتومان به ۱۴۰ هزار تومان افزایش یافت.

وی گفت: عملیات اجرایی بخشی از طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از مهرماه آغاز می‌شود و به ترتیب همه حقوق بازنشسته‌ها همسان سازی خواهد شد.

معاون وزیر کار تعاون رفاه و امور اجتماعی افزود: در دوران جدید مدیریت وزارت رفاه اقدامات رفاهی خوبی برای بازنشستگان انجام گرفته که از جمله می‌توان به کارت رفاهی خرید به ارزش ۱۲ میلیون ریال با یکماه تنفس در پرداخت و باز پرداخت ۴ ماهه اشاره کرد.


وی اظهارداشت: یکی دیگر از خدمات ما برای بازنشستگان سفر کارت بود که به دلیل شرایط موجود به بعد از نابودی ویروس کرونا موکول شد همچنین پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی نیز در راستای منزلت بازنشستگان انجام شد.

پناه افزود: همچنین در زمینه خرید سهام برای بازنشستگان اقدامات مفیدی صورت گرفته و در این زمینه تسهیلات ۱۰ میلیون ریالی منظور شده است علاوه براین تسهیلات قرض الحسنه از هفت میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی از اختصاص اعتبارات صرفه جویی دستگاه‌های اداری به امور بازنشستگان خبر داد و گفت: یکی از موضوعاتی که در دولت مورد پیگیری قرار گرفته صدور مجوز برای دستگاه‌های اداری است تا از محل صرفه‌جویی‌های اعتبارات خود صرف امور رفاهی بازنشستگان کنند.

پناه احداث خانه‌های امید را یکی دیگر از خدمات رفاهی این وزارت خانه دانست و گفت: ارائه خدمات متنوع با توجه به سلیقه بازنشستگان در نقاط خوش آب و هوای شهر‌ها کشور در جهت خدمت به این عزیزان است و تا الان ۴۶ خانه امید در سراسر کشور احداث شده که سه واحد آن در استان همدان راه‌اندازی شد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار بازنشسته در کشور وجود دارد که برای استفاده از تجربیات و فکر آن‌ها ۴۶ خانه امید در سراسر کشور احداث شد و هر خانه امید بستگی به جمعیت بازنشسته آن شهرستان بین ۳۵۰ تا هزار متر مساحت دارند و به طور متوسط برای هر کدام بیش از ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار