حجت الاسلام محمد هادی نظیری با بیان اینکه در کل استان فقط ۳۰۰ روستا خانه عالم دارد، ادامه داد: در تامین محل سکونت برای استقرار طلبه و اعتبار هزینه‌های او در روستا نیازمند یاری دولت هستیم، تا با تامین اعتبار لازم تمامی روستا‌های استان از مزیت حضور روحانی بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۸۹۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 08 September 2020
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: دهه نخست محرم امسال هزار و ۱۱۷ مبلغ دینی جهت تبیین سیره و شخصیت امام حسین (ع) و واقعه کربلا بخصوص برای نسل جوان به نقاط مختلف این استان از جمله مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و هیات‌ها اعزام شدند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام نظیری افزود: این اقدام در راستای ترویج مکتب حسینی و آگاهی بخشی در زمینه شخصیت و سیره سیدالشهدا و قیام کربلا صورت گرفت.

به گفته وی سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به رسالت خود در تعمیق باور‌های دینی، گسترش آموزه‌های دینی و دفاع از ارزش‌های مکتب اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی، همه ساله در مناسبت‌های گوناگون از جمله ماه محرم مبلغانی را به نقاط مختلف استان اعزام می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه الگوی اعزام امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته متفاوت بود اظهار داشت: با توجه به اقتضای شرایط و شیوع بیماری کرونا، از مبلغان بومی استفاده کردیم و رویکرد‌های تبلیغی خاصی به کار گرفتیم و از این زاویه طبق روال متعارف میزان اعزام مبلغ کمتر از سال گذشته است.

حجت الاسلام نظیری با اشاره به مشکلات پیش رو در ادامه ساخت خانه عالم گفت: تکمیل این خانه‌ها از نیاز‌های ضروری سازمان تبلیغات اسلامی استان است و انتظار داریم دولت نسبت به ساخت و تکمیل خانه عالم توجه جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در کل استان فقط ۳۰۰ روستا خانه عالم دارد، ادامه داد: در تامین محل سکونت برای استقرار طلبه و اعتبار هزینه‌های او در روستا نیازمند یاری دولت هستیم، تا با تامین اعتبار لازم تمامی روستا‌های استان از مزیت حضور روحانی بهره‌مند شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان ضمن تشکر از هم استانی‌ها در رعایت نکات بهداشتی در ایام عزاداری و مجالس روضه سیدالشهدا (ع) خاطرنشان کرد: رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مجالس عزاداری نشان از فرهنگ بالای مؤمنان و مردم ایران دارد که امری ستودنی است و باید در تاریخ عزاداری مجالس امام حسین (ع) ثبت و ضبط شود.

هم اکنون بیش از ۲ هزار مبلغ در استان همدان فعالیت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار