نعمت الله بحیرایی گفت: نزدیک به ۸۰۰ دانش‌آموز عشایر در همدان تحصیل می‌کنند که بسته‌های آموزشی، در قالب درسنامه برای آن‌ها تهیه و ارسال می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷ 08 September 2020
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: ۲۵ درصد محتوای آموزش مجازی، به صورت فایل‌های صوتی و تصویری برای آموزش مجازی دانش‌آموزان این استان در دوران کرونا تولید شد.

به گزارش ایرنا، بحیرایی افزود: تولید این محتوای آموزشی توسط معلمان و مربیان دوره‌های مختلف تحصیلی در استودیو الفبا انجام شد.

وی اظهار داشت: بر اساس تقسیم‌بندی صورت گرفته در کشور، استان‌های قطب ۲ که شامل ۶ استان غرب کشور می‌شود، تولید محتوای آموزش مجازی کتاب‌های درسی منطقه خود را بر عهده دارند.

بحیرایی عنوان کرد: بر اساس این تقسیم‌بندی، هر استان وظیفه دارد محتوای آموزش مجازی ۲۵ کتاب را تولید کند، که تا کنون همدان ۲۵ درصد از سهم خود را تولید کرده‌است.

وی تاکید کرد: محتوای آموزش مجازی تولید شده، از طریق برنامه شاد، صداوسیما و بسته‌های آموزشی در اختیار مدارس و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه تولید محتوای آموزش مجازی ادامه دارد، گفت: پخش برنامه‌های آموزشی در صداوسیمای مرکز همدان از هفته آینده آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: شبکه‌های تلویزیونی چهار، هفت (آموزش)، و قرآن برنامه‌های آموزشی دوره‌های مختلف تحصیلی را از ابتدای هفته جاری آغاز کرده‌اند.

بحیرایی اظهار داشت: نزدیک به ۸۰۰ دانش‌آموز عشایر در همدان تحصیل می‌کنند که بسته‌های آموزشی، در قالب درسنامه برای آن‌ها تهیه و ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵۵ روستا در این استان دسترسی به اینترنت ندارند که با تاکید استاندار، مسوولان به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌ها برای این روستا‌ها هستند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان ادامه داد: بیشتر دانش‌آموزان این روستا‌ها در دوره ابتدایی تحصیلی می‌کنند و باید متناسب با نیاز، بسته‌های آموزشی برای آن‌ها ارسال شود.

وی با اشاره به اینکه از تمام ظرفیت‌ها و امکانات استان برای توسعه آموزش‌های مجازی استفاده می‌شود، افزود: سال گذشته ۱۵ درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه استان نتوانستند در برنامه شاد نام‌نویسی کنند که ممکن است دلیل آن نداشتن گوشی هوشمند باشد.

بحیرایی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز پنج درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه این استان به گوشی هوشمند دسترسی نداشته باشند که تلاش داریم با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان برنامه بودجه برای آن‌ها گوشی هوشمند تهیه کنیم.

در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نزدیک به ۲۹۱ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه همدان تحصیل می‌کنند.

در سال تحصیلی گذشته همه مدارس همدان، از تاریخ سوم اسفندماه ۱۳۹۸، همزمان با سراسر کشور، برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تعطیل و آموزش‌ها و امتحان‌ها به صورت مجازی ارائه و برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار