مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان همدان:
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از اجرای پروژه سد گرین از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی، خبر داد و گفت: ساخت سد گرین از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال پیگیری است.
کد خبر: ۸۸۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ 17 August 2020

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از اجرای پروژه سد گرین از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی، خبر داد و گفت: ساخت سد گرین از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال پیگیری است.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان همدان، منصور ستوده، افزود: موضوع تامین مالی احداث سد مخزنی گرین و تاسیسات جانبی آن با ورود سرمایه گذاری بخش خصوصی محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمبود اعتبارات دولتی و تاکید و استقبالی که بر اجرای پروژه‌ها توسط بخش خصوصی از سوی دولت وجود دارد، تصریح کرد: تامین مالی احداث این سد از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی پیگیری و اجرایی می‌شود.

ستوده با بیان اینکه رایزنی‌ها و مذاکراتی با بانک‌های کشاورزی، صادرات و تجارت در سطح کشور مبنی بر ایجاد کنسرسیوم انجام شده است، خاطر نشان ساخت: در این پروژه شاهد جذب حداکثر سرمایه‌ای با مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به مشخصات این پروژه، یادآور شد: نوع سد سنگریزه‌ای با هسته رسی با حجم تنظیم ۲۲.۱ میلیون متر مکعب و ارتفاع سد از بستر رودخانه ۵۶ متراست.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان مطرح کرد: مجوز فراخوان سرمایه گذار از بانک کشاورزی اخذ شده است و تفاهم نامه اولیه‌ای نیز با بانک کشاورزی به عنوان عامل سه بانک مرتبط، منعقد شده است.

ستوده در این‌باره افزود: فراخوان سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده است و حداکثر تا سوم شهریور ماه مهلت ارائه پیشنهادات سرمایه گذاران وجود دارد.

وی تصریح کرد: زمانبندی بازپرداخت اصل و سود تسهیلات مورد نیاز بدین گونه است که بازپرداخت اصل و سود تسهیلات شش ماه بعد از اتمام سقف تعهدات مالی سرمایه گذار طی ۳ سال در اقساط سه ماهه بازپرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به مراتب تضمین مالی بازپرداخت اصل و سود تسهیلات مالی، عنوان کرد: بازپرداخت اصل و سود و تایید آن توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشورو همچنین صدور ضمانت نامه بازپرداخت مطابق آیین نامه اجرایی تضمین خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: مقدار باقیمانده پولی که فعلا برای تکمیل سد گرین مورد نیاز است ۱۸۵ میلیارد تومان است.

ستوده افزود: اگر بانک‌ها به این موضوع ورود ورود پیدا کنند دولت با سودی معقول حدود ۳۴۰ میلیارد تومان را با اصل آورده و سود تسهیلات دولتی تضمین و پرداخت خواهد کرد.

وی با بیان مزایای انجام پروژه از طریق بخش خصوصی، گفت: زمانی که بخش خصوصی عهده دار موضوع می‌شود سرعت اجرای پروژه افزایش پیدا خواهد کرد و همینطور قیمت تمام شده هزینه‌های صرف شده برای تحقق و اجرای طرح کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به تغییراتی که نسبت به برخی از مولفه‌های سد به وجود آمده است، یادآور شد: برای جلوگیری از غرق شدن چشمه گاماسیاب زیر آب مخزن و جلوگیری از فرار آب، ارتفاع، حجم و برخی از مولفه‌ها تغییر پیدا کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در پایان با بیان مزایای احداث سد گرین، عنوان کرد: این سد ضمن ایجاد جاذبه گردشگری برای منطقه، تامین کننده آب شرب و صنعت شهرستان نهاوند بوده و در تنظیم آب کشاورزی نیز بسیار موثر است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار