دکتر افشین محمدی با اعلام اینکه همه بهبودیافتگان توانایی اهدای پلاسما ندارند، توضیح داد: تعداد افرادی که واجد شرایط اهدای پلاسما هستند به نسبت بیماران مبتلا به کروناویروس خیلی کمتر است چراکه شرایط سنی، جنسی، سلامت جسمی و روحی و عدم استفاده از داروی خاص از شرایط اهدای پلاسما است.
کد خبر: ۸۸۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 11 August 2020
مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: از ابتدای روند دریافت پلاسما از بهبودیافتگان کروناویروس تاکنون ۱۳۷ مورد پلاسما در مرکز انتقال خون استان دریافت شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدی بیان کرد: در مرکز انتقال خون استان ۱۳۷ مورد پلاسما دریافت کردیم که از این تعداد ۱۰۵ مورد آن در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه همه بهبودیافتگان توانایی اهدای پلاسما ندارند، توضیح داد: تعداد افرادی که واجد شرایط اهدای پلاسما هستند به نسبت بیماران مبتلا به کروناویروس خیلی کمتر است چراکه شرایط سنی، جنسی، سلامت جسمی و روحی و عدم استفاده از داروی خاص از شرایط اهدای پلاسما است.

محمدی ادامه داد: همه افرادی که تحت عنوان اهدای پلاسما به ما مراجعه می‌کنند شرایط اهدا ندارند به طوریکه دیروز هفت مورد متقاضی اهدای پلاسما داشتیم که دو نفر از این عزیزان در معاینه اولیه پذیرش نشدند.

وی در رابطه با استقبال بهبودیافتگان از این امر بیان کرد: استقبال بهبودیافتگان از این کار خوب است، اما گاهی اهداکنندگانی هستند که ابتدا اعلام آمادگی می‌کنند و بعد به دلایلی که می‌شود گفت: بعضاً هم اشتباه است پشیمان می‌شوند.

محمدی خاطرنشان کرد: مجدداً تاکید می‌کنیم اهدای پلاسما روشی بسیار راحت و بدون عارضه بهبودیافتگان است و حتی نسبت به اهدای خون بسیار راحت‌تر است، حتی اگر فرد کم خونی داشته باشد می‌تواند پلاسما اهدا کند چراکه در اهدای پلاسما از گلبول‌های قرمز آن کاسته نمی‌شود و فقط پلاسما یا زردآبه دریافت می‌شود.

وی توصیه کرد: بهبودیافتگان به شکرانه سلامت خود و به علت حس نوع دوستی در این امر شرکت کنند و در تداوم سلامت افرادی که مبتلا شدند سهیم باشند چراکه یکی از روش‌هایی که می‌تواند در درمان این ویروس مؤثر و به نسبت کم عارضه باشد، تزریق پلاسما است.

مدیرکل انتقال خون استان همدان در پایان اظهار کرد: برای افراد اهداکننده به واسطه وقتی که صرف کردند و هزینه ایاب و ذهاب آنها، یک کارت هدیه ۱۰۰ هزار تومانی درنظر گرفته شده که به آن‌ها تقدیم می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار