کد خبر: ۸۸۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱ 06 August 2020

  

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: نتیجه اولیه آزمون کارشناسی ارشد دهه دوم شهریور ماه اعلام می شود.
 
ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز در حاشیه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۹، در پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور در جمع خبرنگاران گفت: داوطلبان آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر است که این تعداد نسبت به سال گذشته که ۶۵۵ هزار و ۴۳۲ نفر بودند تعداد ۳۸ هزار و ۹۸۵ نفر افزایش داشته است  و ۵۰ درصد از داوطلبان زن و ۵۰ درصد داوطلبان مرد هستند.

وی افزود:با توجه به شیوع کرونا ویروس و الزام تمهیدات بهداشتی برای برگزاری آزمون‌ها تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ از ۱۶۴ حوزه به ۲۳۶ حوزه افزایش یافته که به ترتیب عوامل اجرایی آزمون نیز ۴۰ درصد اضافه شده‌اند.

به گفته وی،آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ کشور در ۶ گروه آموزشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی و در ۲۳۶ حوزه امتحانی در ۸۰ شهرستان کشور برگزار می‌شود.

خدایی ادامه داد: نتیجه نهایی آزمون نیز مهرماه اعلام می شود.

وی درباره برگزاری کنکور سراسری گفت: طبیعتا شرایط سخت استرس داوطلبان را بیشتر می کند، آن چیزی که برای سازمان سنجش مورد بحث بود مرجع نظارتی بود که نظارت کند کار درست بوده یا نه.

خدایی گفت: در ازمون دکتری بنا بر اعلام وزارت بهداشت بیش از ۵۰۰ تیم نظارت کردند و بنا به اعلام رسمی وزارت بهداشت در ستاد ملی کرونا آزمون دکتری با رعایت حداکثری الزامات بهداشتی انجام شد.

به گفته وی، پروتکل های بحث آزمون سراسری متفاوت از کارشناسی ارشد است که در جاهایی راحت و جاهایی سخت است.

خدایی گفت: آزمون کارشناسی ارشد در ۸۰ شهر برگزار می شود و کنکور سراسری در ۴۰۰ شهر برگزار می شود که مباحث مسافرتی کمرنگ می شود اما تعداد داوطلبان و حوزه ها زیاد است و کار را سخت می کند که البته رفتار متفاوت اموزش متوسطه با رفتار داوطبان ارشد و دکتری نیز متفاوت است.

به گفته وی،فاصله صندلی ها دو متر تعیین شده است.

رییس سازمان سنجش اظهار داشت: سعی می کنیم از فضاهای بزرگ استفاده کنیم، حوزه های بزرگ در حال کمک به ما هستند، مصلی ها و مراکزی که فضای باز و استاندارد و باز دارند به ما کمک می کنند و ما هم استقبال می کنیم، از همکاران بسیج نیز کمک خواهیم گرفت و انها هم اعلام آمادگی کرده اند کمک کنند، ما بیش از ۱۵۰ هزارنفر عوامل اجرایی در ازمون سراسری داریم.

خدایی گفت: گزینش نهایی و اولیه داوطلبان براساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره ازمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی با رعایت ضوابط انجام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار