کد خبر: ۸۸۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴ 06 August 2020
 
تابناک/رئيس ستاد مقابله با کروناي استان تهران با اشاره به آخرين وضعيت کرونا در شهر و استان تهران اظهار داشت: در خصوص مراجعان سرپايي به مراکز درماني بين 5 تا 13 درصد کاهش داشته‌ايم؛ ضمن اينکه در بخش افراد بستري شده در بخش‌هاي عادي نيز در چهار روز هفته جاري، 4 تا 11 درصد کاهش داشته‌ايم.
 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ئيس ستاد مقابله با کروناي استان تهران با اشاره به آخرين وضعيت کرونا در شهر و استان تهران اظهار داشت: در خصوص مراجعان سرپايي به مراکز درماني بين 5 تا 13 درصد کاهش داشته‌ايم؛ ضمن اينکه در بخش افراد بستري شده در بخش‌هاي عادي نيز در چهار روز هفته جاري، 4 تا 11 درصد کاهش داشته‌ايم.

عليرضا زالي رئيس ستاد مقابله با کروناي استان تهران در حاشيه نشست تخصصي در جمع خبرنگاران در خصوص آخرين وضعيت کرونا در شهر و استان تهران، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته مجموع بيماران در تهران بالغ بر 500 بيمار جديد است که بستري شده‌اند که از اين تعداد 122 نفر در بخش مراقبت ويژه به صورت مستقيم بستري شده‌اند؛ ضمن اينکه تعداد کساني که در طول بيست و چهار ساعت گذشته از مجموع مراکز درماني ما تا ساعت 10 صبح چهار‌شنبه‌ ترخيص شده‌اند، 592 بيمار بوده که در طول دو هفته اخير اولين روزي است که تعداد ترخيص‌شدگان از تعداد بستري‌شدگان بيشتر شده است و اميدواريم اين تراز مثبت در هفته‌هاي آينده تکرارپذير باشد.

رئيس ستاد مقابله با کروناي استان تهران اضافه کرد: در طول هفته جاري که امروز در انتهاي آن هستيم، اگر آمار سه روز اول اين هفته را نسبت به هفته قبل مقايسه کنيم، ما در زمينه مراجعان سرپايي بين روزهاي هفته جاري با هفته قبل با کاهش 5 تا 13 درصدي روبه‌رو هستيم، ضمن اينکه در خصوص افراد بستري شده در بخش‌هاي عادي نيز در چهار روز اول هفته جاري نسبت به چهار روز اول هفته گذشته در مقايسه تطبيقي در استان تهران، بين 4 تا 11 درصد کاهش داشته‌ايم.

 

زالي با بيان اينکه در خصوص متوفيان کرونا با آمار با شيب ملايم‌تري روبه‌رو هستيم، گفت: حدود 10 درصد در ميزان متوفيان نسبت به هفته قبل در استان تهران کاهش را شاهد بوده‌ايم، ضمن اينکه در بخش بيماران بستري‌شده در بخش مراقبت‌هاي ويژه نيز نسبت به هفته گذشته بين يک تا 8 درصد با کاهش روبه‌رو بوده‌ايم.

وي اضافه کرد: اولين آثار و تغيير را ما در مراجعين سرپايي داشته‌ايم و بعد از آن در ميزان بستري بيمارستاني، آمار بستري در بخش مراقبت‌هاي ويژه و سپس در آمار متوفيان داشته‌ايم که اين نشان مي‌دهد با توجه به منحني اپيدميولوژي که در تهران ترسيم کرده‌ايم، نشان از همراهي لازم داشته است. رئيس ستاد مقابله با کروناي استان تهران خاطرنشان کرد:

عددي تحت‌عنوان دو برابر شدن وجود دارد که اين عدد را ما براي همه شاخص‌ها در تهران استخراج کرده‌ايم و همچنين عددي به عنوان نصف شدن داريم که در بررسي اپيدميولوژي در تهران، بالاترين عدد نيمه شدن بر منحني ترسيم‌شده در تهران و استان تهران است که ابتدا در حوزه متوفيان و بعد در حوزه بستري‌شدگان در بخش مراقبت‌هاي ويژه بوده است.

وي يادآور شد: در بررسي که ظرف دو هفته گذشته در تهران داشته‌ايم، کماکان بيشترين ميزان ابتلا يعني افرادي که بستري شده يا ترخيص شده‌اند و امکان شناسايي محل اسکان آنها را داشته‌ايم مربوط به مناطق 4، 2، 14 و 15 بوده است، ضمن اينکه در خصوص پايين‌ترين ميزان ابتلا در هفته جاري نيز اگر لواسان و رودبار را که پايين‌ترين ميزان را داشته‌اند جدا کنيم، اين ميزان در شهر تهران براي نخستين‌بار مربوط به منطقه يک بوده است.

رئيس ستاد مقابله با کروناي استان تهران متذکر شد: اگر بدانيد که در گذشته منطقه 22 تهران کمترين ميزان ابتلا و فوتي را داشت که اين ميزان در دو هفته اخير تغيير کرده به طوري که منطقه 22 رتبه دوم را در ميزان ابتلا و فوتي داشته است و کماکان بيشترين ميزان ابتلا و فوتي ما مربوط به مناطق شرقي، مرکزي و جنوب شرقي تهران يعني مناطق 14، 15 و 4 است، ضمن اينکه مناطق 2 و 4 که بالاترين ميزان جمعيت در استان تهران را دارند، ميزان ابتلا و مرگ و مير در اين مناطق بيشتر است.

وي خاطرنشان کرد: مناطق شمالي و غربي تهران در دو هفته اخير از نظر ابتلا و موارد فوتي شيب ملايم‌تري نسبت به جنوب‌شرق و شرق تهران داشته است؛ موضوع بعدي اينکه در تهران تقريباً بايد مراقبت کنيم که از ميزان ابتلاي کمتري برخوردار هستند مانند مناطق 21 و 22 از شکل‌گيري خوشه‌هاي جديد جلوگيري کنيم. زالي بيان داشت: انتظار مي‌رود اگر تغيير مهمي اتفاق نيفتد، به ويژه در روزهاي تعطيلات جاري، شاهد امواج جديد سفرهاي بين‌استاني نباشيم؛ با توجه به اينکه 170 شهر در کشور وضعيت قرمز داشته و اکثر شهرهاي کشور نيز مصون از بيماري نيستند؛ يک خطري که ممکن است ما را در هفته آينده با مشکل روبه‌رو کند، همين تعطيلات است.

وي تصريح کرد: نگراني ما از تجمعات آتي وجود دارد؛ با توجه به برگزاري آزمون‌هايي که در طول هفته آينده خواهند بود، ممکن است سيماي بيماري در استان تهران دستخوش تغييراتي شود که بعد از انجام آنها، تحليل‌ها را ارائه مي‌دهيم. رئيس ستاد مقابله با کروناي استان تهران ابراز داشت:‌ اگر اين سه موضوع اتفاق نيفتد و تغييراتي ايجاد نکند، پيش‌بيني ما اين است که در هفته آينده نيز بايد سير ملايم‌تري از اين بيماري را به سمت نزول شاهد باشيم، البته با توجه به اينکه تهران اکنون وضعيت قرمز دارد،‌ امروز درخواست ما از استانداري در کميته امنيتي، انتظامي، اجتماعي وزارت کشور مطرح شد که اميدواريم مورد تأييد ستاد ملي کرونا قرار گيرد، مبني بر اينکه کليه محدوديت‌هاي اعمال شده در تهران براي هفته آتي تمديد شود.

وي ادامه داد: به دليل قرمز بودن شهر تهران از شهرداري خواسته‌ايم تا يک هفته ديگر طرح ترافيک را در تهران تعليق کند، در نتيجه قرار شد کارگروه مشترکي بين شهرداري، استانداري و ستاد کروناي استان تهران شکل گيرد تا آثار تعليق طرح ترافيک را بررسي کنند؛ اگر مشخص شود که براساس بررسي‌هاي پژوهش‌ها هدف ما که از تعليق طرح ترافيک اين بود تا فشار بر ناوگان عمومي و توليد سفرهاي عمومي کاهش يابد، محقق نشود، ممکن است تصميم متفاوت‌تري در استان تهران اتخاذ شود. زالي متذکر شد: اگر با تعليق طرح ترافيک افزايش سفرهاي غيرضروري و افزايش آلاينده‌ها را شاهد باشيم، ممکن است ضررهاي آن بر مزاياي آن بچربد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار