مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس شیراز دومین شهر جهانی صنایع‌دستی در ایران است. این عنوان به دلیل تنوع بالای رشته‌های صنایع‌دستی، ریشه‌دار بودن این رشته‌ها در جغرافیای شهری و نقش مهمی که در جامعه ایفا می‌کند، اعطاشده است.
کد خبر: ۸۸۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ 06 August 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از راه‌اندازی دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌دستی در شیراز خبر داد.
مصیب امیری گفت: بعد از ثبت شیراز به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی، ایجاد دبیرخانه شهر جهانی در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: بر اساس دستورالعمل وزارتخانه، واگذاری دبیرخانه به شهرداری و انتصاب شهردار شیراز به‌عنوان دبیر مورد موافقت قرار گرفت.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: پس از آماده شدن مصوبات قانونی ایجاد دبیرخانه جدید در ساختار شهرداری و صدور حکم شهردار به‌عنوان دبیر شهر جهانی صنایع‌دستی توسط وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌دستی در شیراز تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.
وی عنوان کرد: با راه‌اندازی دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌دستی در شیراز فصل جدیدی از فعالیت‌ها برای حفظ، احیا، آموزش، توسعه و ترویج صنایع‌دستی در شیراز آغاز خواهد شد.
امیری گفت: روز ۳۱ تیرماه ۱۳۹۸ شیراز عنوان شهر ملی صنایع‌دستی را در شورای عالی شهر‌ها و روستا‌های ملی کسب کرد و در تاریخ ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۸ پس از بازدید ارزیابان شورا و ارائه گزارش به شورای مرکزی، این شهر به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی انتخاب شد.راه اندازی دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی در شیراز
وی ادامه داد: شیراز دومین شهر جهانی صنایع‌دستی در ایران است. این عنوان به دلیل تنوع بالای رشته‌های صنایع‌دستی، ریشه‌دار بودن این رشته‌ها در جغرافیای شهری و نقش مهمی که در جامعه ایفا می‌کند، اعطاشده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: در ایران تاکنون ۲۳ شهر و روستا واجد عنوان ملی شناخته شده‌اند، از این میان ۱۴ شهر عنوان جهانی را به خود اختصاص داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار