قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گستره حوزه به معروف و نهی از منکر را گسترده توصیف کرد و گفت : متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر فقط محدود به حجاب شده و در جامعه جایگاه خود را نیافته است در حالی که این فریضه نباید تنها در حجاب خلاصه شود.
کد خبر: ۸۸۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 06 August 2020

 

حجت الاسلام روح الله میرزایی روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران در ساری افزود : با وجود گذشت سه دهه از ایجاد ستادهای امر به معروف و نهی از منکر شاهد گسترش این اقدام در سطح جامعه نیستیم.

وی با اعلام اینکه هیچ نهادی مسئول اجرایی امر به معروف و نهی از منکر نیست ، گفت : امر به معروف و نهی از منکر باید توسط مردم انجام شده و نباید به کاری سازمانی و شخصی تبدیل شود.

قائم مقام ستاد امر به معروف کشور افزود : ما به دنبال کادر سازی برای امر به معروف و نهی از منکر نیستیم چون رسالت امر به معروف ایجاد آگاهی در میان مردم و حمایت از آنها برای مطالبه‌گری است.

میرزایی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر مسئولیتی اجرایی نیست ، گفت : هدف امر به معروف تذکر در حوزه حجاب و تار موی بانوان و همچنین پوشش آقایان نیست، بلکه باید در جهت آگاه سازی جامعه گام برداشت تا مردم خودشان امر به معروف را اجرا کنند.

وی با اظهار این که نمره امر به معروف در جامعه مردودی است ، افزود : مهم ترین وظیفه آمران به معروف و ناهیان از منکر باید ایجاد بستر برای شنیده شدن صدای مردم و مطالبه گری آنان باشد.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور از وابستگی این نهاد به مسئولیت های جزئی انتقاد کرد و گفت : رویکرد امر به معروف در حال حاضر تغییر کرده و اکنون بزرگ ترین مسئولیت ما آماده سازی بستر مطالبه گری مردم است.

میرزایی با انتقاد از آنچه که محدودکردن امر به معروف به چند تار موی دختران در خیابان های تهران نامید ، افزود : امر به معروف حوزه های گوناگونی دارد و مهمترین حوزه آن مسئولان جامعه هستنندن و در حوزه های مختلف باید شکل بگیرد. امر به معروف را اگر درست عملی کنیم نوترین و شیرین ترین، کاراترین و کارسازترین نوع تعامل اجتماعی را موجب می شود.

وی ادامه داد : مردم باید حق داشته باشند مسئول را امر به معروف کنند، اگر روی این قضیه در سه دهه از عمر ستاد توان گذاشته بودیم مسایلی مثل اعتراضات بنزین رخ نمی داد. اگر آموزش درست صورت گرفته بود و ظرفیت ایجاد شده بود قضیه به شکل دیگری رقم زده می شد.
در این آیین خلیل صالحی تودیع و مهرداد محمدی به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران معرفی شد.
صالحی از سال ۹۴ و تشکیل ستاد امر به معروف در مازندران دبیری این ستاد و مهرداد محمدی معاونت این ستاد را تاکنون برعهده داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار