کد خبر: ۸۸۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴ 06 August 2020

افزایش بیماران بستری مبتلا به کرونا در سنین ٢٠-٤٠سالگی
به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر سید فرزاد جلالی از تغییر رفتار و تغییر ماهیت عملکرد بیماری کرونا خبر داد و گفت: بیماران بستری در سنین 20 تا 40 سال نسبت به موج اول افزایش یافته است.
دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه 22 شهر استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارد و ما در خیز دوم بیماری کرونا هستیم، بیان داشت: این بیمار تغییر رفتار و تغییر ماهیت عملکرد داده و ميزان سرایت ویروس کرونا ده برابر شده است.
وی با ذکر این نکته که علت خیز دوم این بیماری عدم رعایت مردم در دو یا سه هفته گذشته می باشد، عنوان کرد: استان مازندران در روزهای تعطیل تقریبا به اندازه جمعیت استان، مسافر دارد و این موضوع باعث می شود آلودگی هایی را به این استان آورده و همچنین آلودگی هاى اينجا را به استان های خود منتقل نمایند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه عامل اصلی شیوع دوم این بیماری عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می باشد، اذعان داشت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستشوى مكرر دست ها فوق العاده مهم می باشد.
دکتر جلالی بیان داشت: استفاده از ماسک بسیار اهمیت داشته و ثابت شده اگر رعایت 95 درصدی از سوی مردم انجام شود اثر بخشی قطعى و بارزى در کاهش تعداد بیماران خواهد داشت كه با رعایت كمتر از ٩٠ درصدی ماسك اين ميزان کاهش بیماری اتفاق نخواهد افتاد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار