دبیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از آغاز صدور مجوز گردشگری کشاورزی در استان خبر داد و گفت: این طرح برای توسعه اشتغال در روستاهای انجام می شود.
کد خبر: ۸۸۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 06 August 2020

 به گزارش تابناک ایلام، عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۱ آئین نامه ایجاد، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تأسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آنها و نظر به اهمیت و ضرورت ساماندهی گردشگری کشاورزی و با هدف توسعه گردشگری کشاورزی و توسعه پایدار روستایی و استفاده از این ظرفیت، صدور مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی افزود: گردشگری کشاورزی شاخه‌ای از گردشگری است که در آن کارآفرینان کشاورزی و اعضای خانوار آن‌ها، خدماتی را برای فراهم شدن امکان مشارکت عملی و اقناع نیازهای بازدیدکنندگان در محیط‌های کشاورزی ارائه می‌کنند و گردشگران در ازای برخورداری از خدمات مذکور، هزینه‌ای را به کشاورز و خانوار وی می‌پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام تصریح کرد: گردشگری کشاورزی با جذب گردشگران به مناطق روستایی باعث ایجاد شکلی از آرامش روحی و روانی در آن‌ها شده که به دنبال روند رو به رشد نوعی گردشگری است که هم آموزشی و هم تفریحی است.

وی ادامه داد: گردشگری کشاورزی بهترین راهکار حاضر برای توسعه روستاها و رونق اقتصادی آن‌ها است، ترویج این نوع از گردشگری می‌تواند کمکی به بهبود اوضاع زندگی و معیشت روستاییان کشاورز است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار