مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: با هماهنگی و دستور مراجع قضایی، طی حکم تفتیش ،لاشه یک راس کل به همراه 2 قبضه اسلحه ساچمه زنی و گلوله زنی از منزل متخلف کشف و ضبط شد .
کد خبر: ۸۸۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 03 August 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان صبح دوشنبه سیزدهمین روز از مرداد ماه 99 گفت : یک هفته بعد از دستگیری  3 نفر شکارچی غیر مجاز به همراه لاشه 2 راس بز کوهی و یک قبضه اسلحه کلاشینکف 30 تیر غیر مجاز ، توسط یگان حفاظت محیط زیست در شهرستان دنا ، این بار با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی از منزل متخلفی دیگر لاشه یک راس کل شکار شده کشف و ضبط شد.   
 سید اسدالله هاشمی  با اعلام این خبر گفت: محیط بانان پارک ملی و منطقه حفاظت شده ، دنا  دیروز عصر یکشنبه ، دوازده مرداد 99 ، حین گشت و پایش در منطقه میمند شهرستان دنا ، متوجه صدای شلیک تیر می شوند .
وی گفت : با توجه به نزدیکی شب و همجواری منطقه با جاده آسفالت دو نفر متخلف لاشه شکار را برداشته و با استفاده از یک دستگاه خودروی سمند ،فورا" از منطقه متواری می شوند .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود : با توجه به شناسایی متخلفین توسط محیط بانان , امروز صبح به دستور مراجع قضایی و با هماهنگی مراجع انتظامی ، طی حکم تفتیش ،لاشه یک راس کل وحشی به همراه یک قبضه اسلحه گلوله زنی و یک قبضه ساچمه زنی از منزل این متخلف کشف و ضبط شد .
هاشمی با بیان اینکه با متخلفین زیست محیطی بشدت برخورد قانونی می شود گفت:  با تشکیل پرونده ای ،آلات مکشوفه جرم به همراه متخلف ، برای اعمال قانون به مراجع قضایی ارسال شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به جریمه حقوقی 25 میلیون تومانی برای این متخلفین اشاره کرد و گفت: مطابق قانون برای شکار یک راس کل (پازن ) 25 میلیون تومان قانون گذار جریمه لحاظ نموده و این جدای از جریمه کیفری جرم می باشد .
هاشمی در پایان ضمن تشکر از همکاری خوب مراجع  قضایی و انتظامی گفت:  متخلفین شکار و صید هشدارهای محیط زیست را جدی گرفته و دست از تهدید گونه های حیات وحش بردارند و بدانند که این اداره بر اساس قانون با متخلفین بدون هیچ گونه اغماضی برخورد خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار