محنود رضا رسولی گفت: از این رو شهروندان همدانی برای ذبح دام قربانی به میادین مجاز دام و کشتارگاه‌های صنعتی استان هدایت شدند.
کد خبر: ۸۸۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ 03 August 2020
مدیرکل دامپزشکی همدان گفت: عید سعید قربان ۲ هزارو ۲۰۶ رأس دام زنده قبل از کشتار در این استان معاینه شد که در این بازرسی‌ها ۹۲ کیلوگرم گوشت، ۷۱ کبد، ۲۱۷ ریه و ۱۵ کلیه به علت آلودگی توسط بازرسان دامپزشکی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

به گزارش ایرنا، رسولی افزود: همزمان با عید قربان و انجام مراسم قربانی کردن دام در این روز، دامپزشکی استان همدان اقدام به اجرای موفق طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی مردم استان کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به همزمانی عید قربان با شیوع بیماری ویروسی کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر ممنوعیت ذبح دام‌های قربانی در سطح معابر و منازل و لزوم کشتار در کشتارگاه‌های صنعتی، جایگاه‌های موقت عرضه و ذبح دام در سطح استان دایر نشد.

رسولی ادانه داد: از این رو شهروندان همدانی برای ذبح دام قربانی به میادین مجاز دام و کشتارگاه‌های صنعتی استان هدایت شدند.

مدیرکل دامپزشکی همدان اظهار داشت: در همین راستا اداره کل دامپزشکی همدان با هماهنگی سایر ادارات و ارگان‌های ذیربط و تشکیل، آموزش، تجهیز و ساماندهی ۱۰ گروه ثابت و ۱۴ گروه سیار، با ترکیب ۹ دامپزشک، ۲۹ بازرس بهداشتی گوشت و ۱۱ ناظر شرعی، فرایند نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام‌های قربانی شهروندان استان را انجام داد.

رسولی عنوان کرد: در این بازرسی‌ها که در سطح استان انجام شد، ۲ هزارو ۲۰۶ رأس دام زنده قبل از کشتار معاینه شدند و ۹۲۳ لاشه نیز مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار