مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه با اشاره به شیوع کرونا در چند ماه گذشته گفت: این امر موجب تعطیلی و محدود شدن فعالیت بسیاری نشریات و رسانه های مکتوب استان شده و حال و روز این رسانه ها هم اکنون بحرانی است.
کد خبر: ۸۸۳۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴ 03 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،وحید نیشابوری به مناسبت روز خبرنگار (17 مرداد) با اشاره به مشکلات فراوان قشر خبرنگار گفت: پیش از شیوع کرونا هم خبرنگاران با مشکلات متعددی از جمله نداشتن امنیت شغلی، نداشتن بیمه، سختی کار و... مواجه بودند و با آمدن کرونا باری به مشکلات آنها افزوده شد.

وی افزود: در این بین رسانه های مکتوب به دلیل توقف یا محدودیت چاپ با مشکلات بیشتری مواجه شدند و همین مشکلات موجب شد تعدادی از این رسانه ها در استان تعطیل شده و بسیاری با فعالیت بسیار محدود به کار خود ادامه دهند.

نیشابوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان فعالیت برخی نشریات به کمتر از یک چهارم رسیده و اگر این روند ادامه پیدا کند، در آینده ای نه چندان دور به تعداد رسانه های تعطیل شده در استان اضافه می شود.

وی افزود: مشکل دیگر رسانه های مکتوب در شرایط فعلی بحث افزایش قیمت چاپ و نشر است که دامنه فعالیت آنها را بیش از پیش محدود کرده است.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه وضعیت رسانه های مکتوب استان را بحرانی توصیف کرد و افزود: طی مدت شیوع کرونا تلاش و پیگیری بسیاری برای دریافت تسهیلات یا کمک های بلاعوض برای کمک به این رسانه ها انجام دادیم و بعد از مکاتبات و جلسات فراوان با مسئولان استان، در نهایت استاندار کرمانشاه با حمایت از رسانه های آسیب دیده از کرونا موافقت کردند که در حال حاضر در این زمینه بحث مشکل تامین اعتبار را داریم، اما در نهایت توانستیم یک کمک بلاعوض کوچک برای این رسانه ها دریافت کنیم که البته هنوز به مرحله پرداخت نرسیده است.

وی افزود: تسهیلات کم بهره‌ای هم برای رسانه‌های در معرض تعطیلی و با وضعیت بحرانی در نظر گرفته شده و به زودی کار پرداخت آن نیز صورت می گیرد.

نیشابوری تصریح کرد: رسانه ها به معنای واقعی چشم و گوش جامعه هستند و از آنها به عنوان دیده بان جامعه یاد می شود و تعطیلی و محدودیت فعالیت هر رسانه می تواند برای جامعه آسیب رسان باشد، بنابراین از تمام مسئولین این انتظار هست که در شرایط شیوع کرونا مشکلات رسانه ها را بصورت ویژه ببینند.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال مراسم جشن روز خبرنگار برگزار نمی‌شود، گفت: به دلیل شیوع کرونا برگزاری تجمعات با خطرات فراوانی همراه است و اگر بخواهیم 500 خبرنگار را در یک محیط گرد هم آوریم احتمال شیوع کرونا در میان خبرنگاران تشدید می‌شود، بنابراین تصمیم بر این گرفته شد که امسال جشن روز خبرنگار برگزار نشود. البته هدایایی برای خبرنگاران در نظر گرفته شده که پیگیر تامین اعتبار آن هستیم.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان در ادامه با اشاره به عضویت 95 نفر در خانه مطبوعات استان کرمانشاه گفت: عضویت در خانه مطبوعات شرایط خاصی دارد که از جمله آن بحث بیمه است که عمده خبرنگاران فاقد آن هستند.

وی افزود: طبق برآورد صورت گرفته در حال حاضر 500 فعال رسانه ای در سطح استان فعالیت می کنند و به خاطر همین شرایط خاص کمتر از 100 نفر آنها در خانه مطبوعات استان عضویت دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار