مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر سالانه حدود ۱۴۰ میلیون مترمکعب آب برای تامین آب شرب شهر کرمانشاه تامین می‌کنیم.
کد خبر: ۸۸۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 01 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهرام درویشی  با اشاره به وضعیت تامین آب شرب شهر کرمانشاه، اظهار کرد: در حال حاضر برای تامین میان مدت آب شهر کرمانشاه از چند منبع استفاده می‌کنیم که 146 حلقه چاه از جمله چاه‌های ده پهن و میان دربند از مهمترین آنها است.

وی ادامه داد: بخشی دیگر از آب نیز از محل چشمه‌ها از جمله چشمه کانی روزان، چشمه سراب و طاقبستان تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون از سد گاوشان نیز به میزان 1.5 مترمکعب در ثانیه آب تامین می‌شود، مجموع آب تامین شده برای شهر کرمانشاه از منابع مختلف را 3.7 مترمکعب در ثانیه اعلام کرد که تحویل شرکت آب و فاضلاب می‌شود.

به گفته درویشی، این میزان آب تقریبا معادل مصرف 370 لیتر در شبانه روز برای هر نفر است.

وی معتقد است، مشکلاتی که در بخش‌های مختلف وجود دارد و همچنین افزایش مصرف دو برابری چند وقت اخیر نسبت به شرایط عادی( در شرایط عادی سرانه مصرف حدود 200 لیتر در شبانه روز است) باعث می‌شود گاهی شاهد مشکلاتی در زمینه آب شهر کرمانشاه باشیم.

درویشی تاکید کرد: این مشکلات در حالی رخ می‌دهد که شرکت آب و فاضلاب هم هیچ کوتاهی برای حل مشکلات آب شهر کرمانشاه نکرده و به صورت شبانه روزی تلاش آنها ادامه دارد.

آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان 600 میلیارد تومان پول نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه درباره اینکه وارد مدار بهره برداری شدن طرح تامین آب بلندمدت شهر کرمانشاه از سد گاوشان می‌تواند همه مشکلات را مرتفع کند نیز افزود: لزوما اینگونه نیست که با تامین آب از سد گاوشان دیگر هیچ مشکلی در شهر کرمانشاه نداشته باشیم.

درویشی با بیان اینکه قرار است در طرح بلندمدت حدود 60 میلیون مترمکعب در سال آب از سد گاوشان برای شهر کرمانشاه تامین شود، خاطرنشان کرد: این در حالی است که همین حالا نیز سالانه 140 میلیون مترمکعب آب برای شهر کرمانشاه تحویل می‌دهیم، اما همچنان مشکل وجود دارد.

وی از آخرین وضعیت آبرسانی به شهر کرمانشاه از سد گاوشان نیز یاد کرد و گفت: این طرح شامل چند بخش از جمله تصفیه‌خانه آب، مخازن، خطوط انتقال و... است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه، در حال حاضر عملیات سازه‌ای تصفیه‌خانه بیش از 98 درصد انجام شده و کارهای خرید و نصب تجهیزات در حال انجام است.

درویشی خرید تجهیزات مورد نیاز را گران و ارزبر دانست و افزود: با این حال تلاش کرده ایم بیشتر از نمونه‌های داخلی تجهیزات استفاده کنیم تا هزینه تمام شده کمتری داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از نیاز به 120 هزار مترمکعب مخزن برای طرح آبرسانی از سد گاوشان هم یاد کرد و گفت: از این میزان 43 هزار مترمکعب ساخته شده و مابقی در دست اجرا است. به علاوه رینگ بین مخازن را نیز در دست اجرا داریم.

درویشی کل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح را 600 میلیارد تومان برآورد کرد و ادامه داد: فقط برای امسال 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم، در حالیکه کل اعتبار که برای امسال داشتیم 27 میلیارد تومان بود.

وی تاکید کرد: با وجود کمبود اعتبارات، کار را با فشار به پیمانکار پیش می‌بریم و تلاش می‌کنیم این پروژه در کوتاه‌ترین زمان به بهره‌برداری برسد.

درویشی ابرازامیدواری کرد تا پایان امسال تصفیه‌خانه و بخشی از مخازن وارد مدار شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه درباره طرح‌های آبرسانی بلندمدت به سایر شهرهای استان نیز تاکید کرد: طرح جامع آبرسانی به نفت شهر و سومار وارد فاز دوم مطالعات شده است.

درویشی همچنین از احیا طرح آبرسانی به شهر صحنه بعد از دو سال تعطیلی خبر داد و افزود: هم اکنون با روند خوبی در حال انجام است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار