دکتر علیرضا مدرکیان با بیان اینکه مطب‌های پزشکی به عنوان اماکن حساسی که خطر انتقال کرونا در آن بالا است، مورد توجه و نظارت نیرو‌های ما قرار گرفته است. بازرسان ما روزانه به مطب‌های مختلفی در سطح شهر می‌روند و وضعیت آن‌ها را از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی رصد می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 01 August 2020
رئیس سازمان نظام پزشکی همدان گفت: وضعیت مطب‌های همدان از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطلوب است و مشکل خاصی مشاهده و گزارش نشده است.

به گزارش تسنیم، دکتر مدرکیان اظهار داشت: تا یک ماه گذشته به نوعی حساسیت مردم نسبت به کرونا کاهش یافت، اما با توجه بهافزایش چشمگیر آمار کرونا در استان و هشدار‌هایی که به مردم داده شد در روز‌های اخیر شاهد بهبود این وضعیت هستیم.

وی با بیان اینکه مطب‌های پزشکی به عنوان اماکن حساسی که خطر انتقال کرونا در آن بالا است، مورد توجه و نظارت نیرو‌های ما قرار گرفته است. بازرسان ما روزانه به مطب‌های مختلفی در سطح شهر می‌روند و وضعیت آن‌ها را از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی رصد می‌کنند.

رئیس نظام پزشکی همدان با تاکید بر اینکه وضعیت مطب‌ها نسبت به ماه‌های گذشته مطلوب‌تر شده است، ابراز کرد: درصد کمی از مطب‌ها دارای نقایصی بودند که در بازدید‌های بعدی این ایرادات برطرف شده بود.

مدرکیان با بیان اینکه در بیشتر مطب‌ها محول‌های ضد عفونی کننده و تجهیزات بهداشتی وجود دارد، تصریح کرد: هر چه وضعیت بهداشتی مطب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مراجعه‌کنندگان بهتر باشد، امنیت سلامت پزشکان هم بیشتر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همه بیماران و همراهانشان باید با ماسک وارد مطب شوند، اظهار داشت: سیستم نوبت‌دهی نیز باید به گونه‌ای باشد که از تجمع بیماران و حضور ساعات طولانی در مطب جلوگیری شود.

رئیس نظام پزشکی همدان با بیان اینکه هرچه تعداد بیماران موجود در یک مطب بیشتر باشد خطر ابتلا به کرونا نیز در آن مکان بیشتر است، گفت: بیماران برای ویزیت توسط پزشکی خاص اصرار نداشته باشند.

مدرکیان با اشاره به اینکه پزشکان در تمام بحران‌ها و حوادث در خط مقدم خدمات رسانی و مبارزه هستند، ابراز کرد: گاهی برخی صحبت‌ها از سوی مردم سبب دلسردی و گلایه مندی پزشکان می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار