منوچهر کرمی با تاکید بر اینکه بیشترین علت افزایش آمار کرونا در ماه گذشته مربوط به ساده انگاری کرونا و حضور در مجالس و دورهمی‌های خانوادگی بوده است، تصریح کرد: مردم در جمع‌های فامیلی و خانوادگی اصول بهداشتی را رعایت نکرده و بر این باورند که در جمع‌های خانوادگی ویروس کرونا منتقل نمی‌شود.
کد خبر: ۸۸۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶ 31 July 2020
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا در استان گفت: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در جمع‌های خانوادگی ضروری است.

به گزارش تسنیم، کرمی اظهار داشت: عادی‌انگاری ویروس کرونا و کنارگذاشتن پروتکل‌های بهداشتی در جمع‌های خانوادگی سبب افزایش آمار مبتلایان در استان شده است.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین علت افزایش آمار کرونا در ماه گذشته مربوط به ساده انگاری کرونا و حضور در مجالس و دورهمی‌های خانوادگی بوده است، تصریح کرد: مردم در جمع‌های فامیلی و خانوادگی اصول بهداشتی را رعایت نکرده و بر این باورند که در جمع‌های خانوادگی ویروس کرونا منتقل نمی‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا کاملا بدون علامت هستند، اظهار داشت:، اما همین بیماران به عنوان ناقل می‌توانند ویروس را به اطرافیانشان منتقل کنند.

کرمی با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی بر این باورند که کرونا برای افراد جوان و بدون سابقه بیماری زمینه‌ای خطری ندارد، گفت: این باور کاملا اشتباه است و حتی در مواردی مرگ جوانان زیر ۳۰ سال را بر اثر ابتلا به کرونا شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه هنوز هیچ واکسن و دارویی برای درمان کرونا ساخته نشده است، ابراز کرد: بنابراین تا وقتی درمانی برای آن پیدا نشود باید به روی پیشگیری از این بیماری متمرکز شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: شست‌وشوی مرتب دستها، استفاده از ماسک در بیرون از منزل و جمع‌های خانوادگی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، مطمئن‌ترین راه پیشگیری و مقابله با این بیماری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار