دکتر منوچهر کرمی با تاکید بر اینکه شدت بیماری کرونا در افراد متفاوت است، ابراز کرد: بیماران دارای نقص ایمنی، اضافه وزن، دیابت، پرفشاری خون، بیماران قلبی عروقی و سرطانی بیش از دیگران در معرض عوارض سخت این ویروس قرار دارند.
کد خبر: ۸۸۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ 29 July 2020
عاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: افراد با مشاهده هرگونه علائم تنفسی و مشکوک به کرونا هرچه سریعتر به مراکز غربالگری ۱۶ ساعته مراجعه کنند.

به گزارش تسنیم، کرمی اظهار داشت: همچنان شاهد افزایش مراجعه بیماران دارای علائم تنفسی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان هستیم که این امر نشان از حساسیت بالای مردم نسبت به این بیماری است.

وی با تاکید بر اینکه بیماران در صورت داشتن علامت باید بلافاصله به مراکز غربالگری ۱۶ ساعته مراجعه کنند، تصریح کرد: بیماران هرچه زودتر برای پیگیری علائم بیماری به مراکز غربالگری مراجعه کنند شانس بهبودیشان بیشتر می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: افرادی که در خانواده یا نزدیکانشان موارد مثبت کرونا وجود داشته بیش از دیگران در معرض ابتلا به این ویروس هستند بنابراین باید نسبت به بروز هر گونه علامتی در خود حساس باشند.

کرمی با تاکید بر اینکه شدت بیماری کرونا در افراد متفاوت است، ابراز کرد: بیماران دارای نقص ایمنی، اضافه وزن، دیابت، پرفشاری خون، بیماران قلبی عروقی و سرطانی بیش از دیگران در معرض عوارض سخت این ویروس قرار دارند.

وی با بیان اینکه در روز‌های اخیر میزان توجه و حساسیت مردم نسبت به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر شده، اظهار داشت همین امر سبب بهتر شدن شرایط در هفته‎های آینده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه امکان انتشار ویروس کرونا از راه مدفوع هم وجود دارد، تصریح کرد: بنابراین گندزدایی مرتب سرویس بهداشتی منزل بیماران به عنوان یک مکان بسیار خطرناک مورد توجه قرار گیرد.

کرمی با بیان اینکه تعداد تست‌های مثبت کرونا در استان نسبت به ماه گذشته افزایش چشمگیری داشته، گفت: کنترل و مدیریت کرونا با همکاری مردم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی محقق می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار