امام جمعه فامنین نماز جمعه را بالاترین نماد دینداری دانست و با تاکید بر اینکه دیانت ما همراه سیاست ماست خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم الگو و بستر مدیریت جهانی امام زمان (عج) را بیان کنیم بهترین بستر و محیط نماز جمعه است.
کد خبر: ۸۸۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹ 26 July 2020
امام جمعه فامنین با تاکید بر فرمایش حضرت امام خمینی (ره) بالاترین ثمره انقلاب اسلامی تشکیل نماز جمعه است گفت: نماز جمعه تبلور اسلام ناب محمدی است که هم در زمینه دینی و اعتقادی و هم در مسائل اجتماعی و سیاسی نمود دارد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مصباح با اشاره به پنجم مردادماه به عنوان سالروز تشکیل نماز جمعه اظهار کرد: نماز جمعه نماد وحدت، وفاق ملی و انسجام جامعه دینی ماست.

وی با تاکید بر فرمایش حضرت امام خمینی (ره) بالاترین ثمره انقلاب اسلامی تشکیل نماز جمعه است افزود: نماز جمعه تبلور اسلام ناب محمدی است که هم در زمینه دینی و اعتقادی و هم در مسائل اجتماعی و سیاسی نمود دارد.

امام جمعه فامنین نماز جمعه را بالاترین نماد دینداری دانست و با تاکید بر اینکه دیانت ما همراه سیاست ماست خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم الگو و بستر مدیریت جهانی امام زمان (عج) را بیان کنیم بهترین بستر و محیط نماز جمعه است.

وی با بیان اینکه تمام امور دینی، مملکتی، اقتصاد، سیاست و مسائل فردی و اجتماعی اسلام ناب در نماز جمعه شکل می‌گیرد تصریح کرد: همدلی، همبستگی، وفاق و وحدت دینی و ملی ما و به فکر هم بودن با همدلی و محبت در کنار هم نشستن رو به هدف خاص تحقق پیدا می‌کند.

مصباح با بیان اینکه اگر تمام مشکلات بر انسان هجوم بیاورد، بهترین حل آن وحدت در نهاد نماز جمعه است اضافه کرد: اگر بتوانیم نماز جمعه را نهادینه کنیم، یقیناً این همه بداخلاقی‌ها و گسست خانواده‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه در بعد فردی و اجتماعی و از منظر روایات بهترین و بالاترین عبادت است خاطرنشان کرد: از این فریضه دینی به عنوان حج فقرا یاد شده است.

امام جمعه فامنین مرگ در راه نماز جمعه را به مثابه مرگ در شهادت دانست و اضافه کرد: بهشت برای کسی که در مسیر نماز جمعه گام گذاشته و از دنیا می‌رود به واسطه امام علی (ع) ضمانت شده است.

وی با اشاره به اینکه مومنی که از سردی و گرمی هوا برای حضور در نماز جمعه هراس نداشته باشد بالاترین اجر و ثواب را دارد بیان کرد: امیدواریم همواره شاهد پویایی نماز جمعه باشیم.

مصباح با اشاره به اینکه در شهرستان فامنین حضور پررنگ مردم و انسجام آن‌ها در نماز جمعه مثال‌زدنی است و بسیاری از راه حل مشکلات آن‌ها در ابعاد مختلف اتفاق می‌افتد گفت: در خطبه‌های نماز می‌توان هم به مسائل دینی و عبادی و هم به مشکلات مردم رسیدگی کرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه شعار عملی ما در پنجم مرداد سالروز تاسیس نماز جمعه "ایران قوی، همبستگی ملی، مسئولیت اجتماعی است یادآور شد: ایران مقتدر، قوی و استوار در وحدت، ایثار و همبستگی ملی و روحیه مسئولیت‌پذیری در مسائل فردی و اجتماعی و همچنین ولایت‌مداری عینی و عملی در نماز جمعه تبلور یافته و نهادینه خواهد شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار