نمایندگان انقلابی استان اردبیل روزه سکوت گرفته‌اند
حضور کم‌سابقه یونس ژائله در کشت و صنعت مغان و انعکاس گسترده خبر در رسانه‌های جمعی حامل این پیام سیاسی است که متاسفانه باید پذیرفت پرونده مختومه شده و کشت و صنعت هیچ وقت آزاد نخواهد شد!
کد خبر: ۸۷۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ 23 July 2020

تابناک اردبیل-‌ هفته‌های اخیر بود که به دنبال ورود جدی رئیس قوه قضائیه به ماجرای واگذاری سئوال‌برانگیز شرکت و صنعت مغان و دستور او به سازمان بازرسی درباره این معامله و پشت‌پرده‌هایی از فرایند کار در هیات عالی داوری سازمان خصوصی سازی و دستور رئیس جمهور برای انصراف سازمان خصوصی سازی از شکایت خود با هدف جلوگیری از ابطال این واگذاری، امید می‌رفت که این پرونده مقارن با حساسیت‌های دستگاه قضایی و تشکیل مجلس یازدهم تعیین تکلیف شود اما شواهد نشان می‌دهد که گویا پرونده کشت و صنعت مغان به فراموشی سپرده شده و دیگر جزو اولویت‌های دستگاه قضایی و نمایندگان مجلس نیست.

در این باره بخوانید
ادعای وزیر جهاد؛ پرونده کشت و صنعت مغان مختومه شد!؟
سفر رئیس قوه‌قضائیه به استان اردبیل/ پرونده مغان در صدر مطالبات

پرونده واگذاری کشت و صنعت مغان ابهام دارد
واگذاری کشت و صنعت مغان ابطال شد/دولت وتو کرد
افشای دیدار خصوصی استاندار اردبیل درباره کشت‌وصنعت‌مغان

آمارسازی در کشت و صنعت مغان

خاوازی وزیر جهاد کشاورزی ظاهراً خبر داشته که اخیراً در جریان سفرش به استان اردبیل و در حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت که پرونده واگذاری کشت و صنعت مغان مختومه شده است!

یونس ژائله رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان که به دلایلی از حضور در این شرکت پرهیز می‌کند اواخر تیرماه جاری در اقدامی کم‌سابقه و به مدت 2 روز در این شرکت حاضر شده و پس از بازدید از واحدهای گوناگون مجموعه تاکید کرده که روند پیشرفت به گفته او پروژه‌ها، باید سرعت بیشتری بگیرد!؟ 

ژائله بار دیگر مدعی شد که از زمان واگذاری کشت و صنعت مغان به او، سرمایه گذاری‌های قابل توجهی از جمله کارگاه تولید رب گوجه فرنگی! صورت گرفته است.

سناریو «آمارسازی» در کشت و صنعت مغان که پیش از این تابناک اردبیل از آن پرده برداشت و احمد توکلی رئیس هیئت مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت زوایای جدید از تحرکات استاندار اردبیل برای این منظور را فاش ساخت.

توکلی گفت: استاندار اردبیل به دفتر من آمد و گفت که این فرد که مجتمع کشت و صنعت مغان به وی واگذار شده است خدمات زیادی انجام داده و اگر این مجتمع به دولت برگردد با توجه به اینکه تعداد کارگران مجتمع بیشتر شده است هزینه دولت افزایش خواهد یافت، قبل از این دولت با ۶ تا ۷ میلیارد تومان مجتمع را اداره می‌کرد اما در صورت لغو واگذاری دولت حداقل ماهانه ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان باید برای اداره مجتمع سرمایه گذاری کند.

وی افزود: بنده به او عرض کردم ما با کسی دشمنی نداریم اگر این فرد شایستگی اداره مجتمع کشت و صنعت مغان را داشت، چرا مال بیت المال و مردم را به ثمن بخس خرید.

کارشناسان بر این عقیده‌اند که حضور 2 روزه و کم‌سابقه و معنادار یونس ژائله در کشت و صنعت مغان و انعکاس گسترده خبر در رسانه‌های جمعی حامل این پیام سیاسی به مخالفان و منتقدین این واگذاری است که آنان پرونده واگذاری کشت و صنعت مغان را تمام شده تلقی کنند؛ خبری تاسف‌بار و باورناپذیر که کشت و صنعت مغان هیچ وقت آزاد نخواهد شد!

انتهای پیام 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
روحانی مانع اصلی لغوواگذاری ست.
جالب هست پوری حسینی توروزروشن مرخصی گرفته بودتامانع ابطال شود.
ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
با توجه به سابقه کاری این شرکت و موفقیت های بی بدیل آن در عرصه تولید و صادرات، اشتغال ، سرمایه گذاری و ... به نظر من بهترین واگذاری ممکنی است که انجام شده است . همین شرکت، یک واحد راکد در اردبیل ( چیپس ) را راه اندازی مجدد کرده است و چندین سال است که فعالیت می نماید . تابناک عزیز بحث، بحث تولید است و سیاسی نیست خواهشا موضوع را از نظر کارشناسان اقتصادی بررسی کنید نه سیاسی. افزایش اشتغال، راه اندازی کارخانه رب ابتدایی ترین کاری است که این مدیریت در این مدت کم انجام داده است. بنده هم یک کارشناس اقتصادی هستم و هیچ ارتباطی با این مجموعه ندارم. خواهشا انتشار دهید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
این متن کاملا مغرضانه است یک سرمایه گذار اومده و یک کارخانه دولتی را که با ضرر اداره می شد خریده و به سود آوری رسانده کجای کار اشکال دارد؟
داود نورمحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
سلام و عرض ادب
بحث توانایی مدیریت جدید برای اداره بهتر کشت و صنعت یه بحث هست

و بحث فروش بسیار بسیار پایین این نگین خاورمیانه یه بحث دیگه


تقاضای ما مردم ایران از قوه قضائیه و مجلس گرامی بررسی ابعاد این تخلف بزرگ هست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار