مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خبرداد
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: صندوق کارآفرینی امید همه تلاش خود را برای حمایت از کسب و کار بانوان روستایی به کار گرفته و امیدواریم بتوانیم حمایت از صندوق‌های اعتبارات خُرد زنان روستایی را که اکنون ۲۵۰۰ صندوق است تا سال آینده به ۵۰۰۰ صندوق برسانیم.
کد خبر: ۸۷۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲ 14 July 2020

نوراله زاده، مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید در مراسم تقدیر از منتخبین چهارمین دوره انتخاب کارآفرینان زن با آرای مردمی که بصورت آنلاین برگزار شد، از هدف گیری تشکیل ۵۰۰۰ صندوق خرد محلی در ۵۰۰۰ روستاخبرداد.

به گزارش تابناک همدان؛ نوراله زاده درباره تمهیدات صندوق به منظور تسهیل در پرداخت این تسهیلات گفت: به شعب استان‌ها اعلام کردیم که با کمترین مراجعه به خاطر شیوع کرونا بانوان کارآفرین بتوانند تسهیلات خود را دریافت کنند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: صندوق کارآفرینی امید همه تلاش خود را برای حمایت از کسب و کار بانوان روستایی به کار گرفته و امیدواریم بتوانیم حمایت از صندوق‌های اعتبارات خُرد زنان روستایی را که اکنون ۲۵۰۰ صندوق است تا سال آینده به ۵۰۰۰ صندوق برسانیم.

وی اظهارداشت: این صندوق‌ها کمک خوبی به توسعه معیشت روستائیان و توسعه کسب و کار زنان روستایی می‌کند و از اقدامات خوب دولت بوده است.

پیش از صحبت‌های نوراله زاده، ابتکار با تاکید بر اینکه جامعه اینگونه فرصت می‌یابد زنان کارآفرین خود را که ناشناخته برای تولید و معیشت مردم با سختی‌ها میجنگند بشناسد، گفت: فقط برگزیدگان دوره چهارم شامل ۲۰ نفر توانسته اند بیش از ۲۰۰۰ شغل در ۱۲ رشته کاری در شهر‌ها و روستا‌ها ایجاد کنند.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: معرفی و تقدیر از زنان کارآفرین از سال ۹۷ با ایجاد سامانه زنان کارآفرین بر روی سایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده آغاز شد و طی ۴ دوره برگزاری انتخاب کارآفرینان زن با آرای مردمی، حوزه صنایع دستی با دارا بودن ۳۰ زن کارآفرین برتر، حوزه صنایع با ۲۳ نفر، عرصه کشاورزی با ۱۱ زن برتر کارآفرین به ترتیب در رده‌های اول تا سوم فعالیت قرار دارند.

ابتکار ابراز خرسندی کرد که عرصه‌های گردشگری و بوم گردی هم از دیگر فعالیت‌های نوینی است که زنان در آن پیشگام شده‌اند. خوشحالیم از اینکه این فعالیت با مشارکت زنان کارآفرین و ادامه دار است. حتی در شرایط سخت کرونایی هم شاهد بودیم که زنان کارآفرین به تهیه ماسک مورد تایید وزارت بهداشت روی آورده اند. ضمن اینکه در شرایط تحریم‌های ظالمانه اقتصادی که از سوی امریکا شدت گرفته است تا مردم ایران را به زانو درآورد هم در کنار دولت ایستاده‌اند.

او گفت: بار‌ها رئیس جمهور اذعان کرده اند که دغدغه اصلی ما اشتغال مردم است و با وجود جنگ روانی و اقتصادی دولت به دنبال توسعه اشتغال مردم است.
 
هدف گیری تشکیل ۵۰۰۰ صندوق خرد محلی در ۵۰۰۰ روستا 

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه اولویت ما توجه و تقویت زنان در روستا و شهرهاست، گفت: در همین راستا از رییس بانک مرکزی درخواست کردیم مجوزی صادر کند تا استفاده از سهام عدالت به عنوان وثیقه دریافت وام‌های اشتغال برای زنان کارآفرین امکان‌پذیر شود.

معاون رئیس‌جمهوری با بیان اینکه مشکلات زیاد است، اما همه تلاش خود را به کار می‌بندیم که برطرف شود، تصریح کرد: در نشست اخیر با دکتر جهانگیری نیز موارد همکاری معاونت با وزارت جهاد کشاورزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت کشور و سازمان جهاد دانشگاهی و جلب همکاری بانک‌ها مورد تاکید و بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: به عنوان مثال طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با محوریت ایجاد اشتغال پایدار با همکاری معاونت امور زنان و خانواده، جهاد دانشگاهی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بیش از ۶ هزار زن سرپرست خانوار در ۲۴ استان اجرا شده و از ارائه آموزش‌های ابتدایی کسب و کار مانند قوانین مربوط به چک، بیمه، مالیات تا آموزش‌های تخصصی مانند بنگاه‌داری، تامین مواد اولیه، صادرات و بازاریابی در این مجموعه دیده شده است.

ابتکار در ادامه گفت: توجه به نیاز‌های زنان شهری و روستایی در اولویت است و دولت به زنان کارآفرین در حوزه مشاغل خانگی توجه دارد، چنانچه خوشبختانه پس از مکاتباتی که با سازمان استاندارد انجام شد موضوع استانداردسازی و تایید محصولات خانگی زنان در شورایعالی استاندارد مصوب شد که بخشی از مشکلات در این زمینه را حل می‌کند.

وی ادامه داد: ما در همه عرصه‌ها تلاش می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم راه‌گشا باشیم و برای دختران تحصیل‌کرده بیکار و زنان سرپرست خانوار که برای زندگی با نشاط تلاش می‌کنند ساختار‌ها را مهیا و فقر و بی‌عدالتی را کاهش دهیم.

ابتکار همچنین به شرایط اقتصادی کشور در اثر تحریم‌ها و نیز شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در این وضعیت مردم ایران با قوت ایستادگی کرده اند و دولت نیز در کنار مردم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار