مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت : در مجموع برای ساخت سه هزار و ۵۳۶ واحد مسکونی در این استان برنامه‌ریزی شده است که در صورت اختصاص زمین، این آمار افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۷۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ 13 July 2020
مدیرکل راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه هفت هکتار از اراضی ملی این استان در چند روز گذشته رفع تصرف شده است گفت: از این اراضی برای طرح ملی مسکن استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا: داریوش حسینی اظهار داشت: یک قطعه زمین به ارزش ۵۶۰ میلیارد تومان که بوسیله افراد سودجو به صورت سبزی کاری، درختکاری و ساخت اتاقک به تصرف درآمده بود با تلاش همکاران یگان حفاظت اراضی این اداره کل به بیت المال برگردانده شد.

وی تاکید کرد: شهروندان نقش سازنده‌ای در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی دارند و میتوانند هر گونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در این اراضی را از طریق تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

مدید کل راه و شهرسازی استان یادآور شد: یگان حفاظت از اراضی ملی این اداره، با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، مانند سال‌های گذشته به صورت شبانه روزی با تمام توان از تمامی اراضی دولتی و بیت المال حفاظت خواهند کرد.  

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی همدان، در مجموع برای ساخت سه هزار و ۵۳۶ واحد مسکونی در این استان برنامه‌ریزی شده است که در صورت اختصاص زمین، این آمار افزایش می‌یابد.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ همدان با وسعت نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع، حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، استان همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌است.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف کشور شامل ۲۰۰ هزار واحد در شهر‌های جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهر‌های کوچک ساخته شود.

نزدیک به نیمی از وسعت استان را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد که ۸۲۲ هزار هکتار آن مرتع و ۴۳ هزار هکتار آن شامل جنگل دست کاشت، اراضی جنگلی و ذخیرگاه جنگلی است.
برچسب ها: مسکن ملی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار