حجت‌الاسلام احد آزادیخواه با بیان اینکه اساس انقلاب ما بر مبنای عدالت‌خواهی، رفع تبعیض، رفع ظلم، دستگیری از مستمندان و مستضعفان پایه‌گذاری شد گفت: توجه به این کلیدواژه‌ها عامل بقای انقلاب هستند و امام خمینی (ره) نیز فرمودند که این انقلاب متعلق به پابرهنگان و مستضعفان است.
کد خبر: ۸۶۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷ 01 July 2020
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید مبارزه با فساد را سیاسی کنیم گفت: فرقی بین بروز فساد در هیچ دولتی نیست و باید با تمام مفسدان برخورد شود.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام آزادیخواه با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با فساد و قطع دست مفسد اظهار کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با فساد موضوعی است که همواره از باب تذکر، اخطار و... با ادبیات مختلف مطرح شده است.

وی با بیان اینکه اساس انقلاب ما بر مبنای عدالت‌خواهی، رفع تبعیض، رفع ظلم، دستگیری از مستمندان و مستضعفان پایه‌گذاری شد گفت: توجه به این کلیدواژه‌ها عامل بقای انقلاب هستند و امام خمینی (ره) نیز فرمودند که این انقلاب متعلق به پابرهنگان و مستضعفان است.

 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز برخی از عوامل نفوذ که بسیاری آن‌ها وابسته به رژیم سابق و یا مرتبط با آن‌ها هستند برای بی‌اعتماد کردن مردم به انقلاب شبکه نفوذ راه انداخته‌اند و با ایجاد فساد‌های معنادار در بدنه مدیریتی کشور قصد تضعیف انقلاب را دارند.

وی با بیان اینکه باید جلوی این عوامل گرفته شده و فعالیت آن‌ها به صورت جدی در نطفه خفه شوند گفت: امروز مهمترین وظیفه دولتمردان این است که این افراد و عوامل را بشناسند و عوامل نفوذ و مفسدان را معرفی و دست آن‌ها را از بیت‌المال قطع کنند.

آزادیخواه با بیان اینکه فرقی بین بروز فساد در هیچ دولتی نیست و باید با تمام مفسدان در هر دولتی برخورد شود تصریح کرد: فساد در هر دولتی باشد باید دست مفسد قطع شود.

وی با اشاره به اینکه اشکال فعلی این است که برخی مبارزه با فساد را سیاسی کرده اند گفت: تا زمانی که فساد سیاسی باشد ما نمی‌توانیم با فساد مبارزه کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس هم باید به دور از حواشی و گرایش‌های سیاسی از بعد نظارتی خود حداکثر استفاده را کند تصریح کرد: اولین کار مجلس این است که تذکر لازم را به نهاد‌ها و وزارتخانه‌ها دهد و نظارت خود را هم بر آن‌ها داشته باشد.

وی افزود: باید از درگاه دیوان محاسبات، کمیسیون اصل ۹۰ و سایر ابزار‌های نظارتی استفاده کرده و بعد از شناسایی مفسدان و عوامل فساد بدون هیچ ملاحظه‌ای از ابزار‌های نظارتی خود برای دفع فساد استفاده شود.

آزادیخواه با بیان اینکه سوال، استیضاح، تذکر، تحقیق و تفحص امری مهم برای نمایندگان مجلس است گفت: وکلای ملت نباید منافع شخصی و حتی منافع حوزه انتخابی خود را بر مبارزه با فساد ترجیح دهند.

وی افزود: اگر این امر باعث شود جلوی فساد گرفته نشود وکیل مردم حق ندارد با امتیازی برای حوزه انتخابیه خود از مبارزه با فساد دست بردارد و این یک واقعیت غیر قابل انکار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار