آیت‌الله حبیب الله شعبانی درباره گرانی‌های سرسام آور این روز‌های جامعه گفت: این گرانی سبب نگرانی مردم شده است گرانی مسکن٬ خودرو٬ ارز و اجاره بها در استان نیازمند رسیدگی است هرچند مسئولان برنامه‌ها و تلاش خوبی داشتند و در برخی موارد ورود کردند تا برای رفع این مشکلات برنامه‌ریزی کنند.
کد خبر: ۸۶۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ 26 June 2020
امام جمعه همدان گفت: انتظار مردم و مطالبه گری آن‌ها نسبت به متعادل شدن بازار و ثبات آن٬ انتظاری درستی است و امیدواریم مسئولان نیز همت خود را معطوف رفع این مشکلات کنند.

به گزارش تابناک همدان به نقل از تسنیم آیت‌الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار داشت: چهار ماه است که بیماری کرونا جامعه بشری را درگیر کرده است، اما مردم با یکپارچگی و انسجام برای مقابله با آن بسیج شدند که جای قدردانی دارد.

وی با تاکید براینکه مردم باید همچنان نکات بهداشتی را رعایت کنند و از تجمعات مانند عروسی و عزا پرهیز کنند افزود: در برخی موارد یک تن چندین نفر دیگر را به بیماری کرونا مبتلا کرده بنابراین لازم است کماکان قوانین بهداشتی را مردم رعایت کنند.

امام جمعه همدان درباره مصرف بهینه انرژی در استان بیان کرد: مصرف آب و برق در جامعه بسیار زیاد است و حتی در برخی موارد میزان مصرف آن‌ها در استان همدان بیش از دیگر نقاط کشور است.

وی با دعوت از مردم برای مصرف بهینه انرژی و صرفه جویی در مصرف آب و برق گفت: اگرچه بارندگی‌های خوبی در استان داشتیم، اما مصرف آب همزمان با شیوه بیماری کرونا افزایش یافته است بنابراین لازم است هم مردم و ادارات در این باره دقت لازم را به خرج دهند.

شعبانی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه عنوان کرد: عملکرد این قوه در برخورد با فساد به ویژه فساد‌هایی که از جانب برخی مسئولان رخ می‌دهد قابل توجه و تقدیر است موضوعی که بسیار برای جامعه امیدوارکننده بوده است.

وی تصریح کرد: در مواجه با برخی افراد که اهل فساد هستند و رانتخواری می‌کنند قوه قضائیه باید با آن‌ها به گونه‌ای جدی و قاطع برخورد کند که هیچ مسئولی جرات نکند مرتکب فساد و قانون شکنی شود.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان مطرح کرد: برخی افراد در لباس‌های بزرگ و برخی مناصب دچار فساد می‌شوند که لازم است قوه قضائیه با آن‌ها برخورد لازم را بکند.

وی خطاب به قضات تصریح کرد: کرامت مردم در دادگاه‌ها و در زمان رسیدگی به پرونده‌ها باید حفظ و رعایت شود یعنی باید با مردم با احترام برخورد شود٬ حتی اگر آن فرد متهم باشد ما حق نداریم نسبت به وی تندی یا جسارت کنیم.

شعبانی درباره گرانی‌های سرسام آور این روز‌های جامعه گفت: این گرانی سبب نگرانی مردم شده است گرانی مسکن٬ خودرو٬ ارز و اجاره بها در استان نیازمند رسیدگی است هرچند مسئولان برنامه‌ها و تلاش خوبی داشتند و در برخی موارد ورود کردند تا برای رفع این مشکلات برنامه‌ریزی کنند.

وی تصریح کرد: مدیریت فضای کنونی جامعه نیازمند مدیریت قوی‌تر است٬ اگر مسئولی کوتاهی کند مانند مسئولی که تخلف کرده در نزد خدا مسئول است چرا که برخی از این کوتاهی‌ها سبب بروز مشکلاتی در جامعه می‌شود بنابراین لازم است نظارت‌های موجود در جامعه افزایش یابد.

امام جمعه همدان افزود: انتظار مردم و مطالبه‌گری آن‌ها نسبت به متعادل شدن بازار و ثبات آن٬ انتظاری درستی است و امیدواریم مسئولان نیز همت خود را معطوف رفع این مشکلات کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم نیز باید اخلاق و انصاف را در قیمت مسکن و اجاره بها لحاظ کنند گفت: در شرایط کنونی جامعه و فزونی مشکلات باید به یکدیگر رحم کنیم به ویژه مردم ما که در نوع دوستی مشهور هستند و در رزمایش مومنانه و بخشش اجاره بها نیز خوش درخشیدند.

شعبانی با تبریک دهه کرامت و با تاکید براینکه دهه کرامت صرفا برای تبریک گفتن نیست بلکه باید در این دهه بیش از گذشته کرامت‌ها را حفظ کنیم عنوان کرد: مردم عزیز ما باید نسبت به رعایت کرامت و رحم بر یکدیگر توجه داشته باشند.

وی درباره هفته حقوق بشر آمریکایی نیز بیان کرد: حقوق بشر آمریکایی صرفا ابزاری برای تحقق اهداف استکباری آمریکا است لیست فراوانی از عملکرد آمریکا در این حوزه وجود دارد گاهی رفتار استکباری آن‌ها در رابطه با مردم دیگر کشور‌ها مانند یمن٬ فلسطین٬ عراق و ایران نمود پیدا می‌کند گاهی در رابطه با خود ملت آمریکا.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان افزود: واقعا خجالت آور است که اگر یک دولتمرد آمریکایی دم از حقوق بشر بزند واقعا آن‌ها کدام حقوق بشر را رعایت کردند؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار