این روز‌ها همزمان با افزایش دمای هوا و کاهش بارش‌ها، مهار آتش‌سوزی در مراتع و پوشش‌های خشک گیاهی در صدر عملیات آتش‌نشانان همدانی قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۶۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶ 15 June 2020
این روز‌ها همزمان با افزایش دمای هوا و کاهش بارش‌ها، مهار آتش‌سوزی در مراتع و پوشش‌های خشک گیاهی در صدر عملیات آتش‌نشانان همدانی قرار گرفته است.

به گزارش تابناک همدان به نقل از ایرنا، براساس آمار‌های موجود در یک ماه اخیر ۸۰ مورد آتش سوزی در مناطق مختلف همدان مهار شده است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان در این باره گفت: عمده آتش سوزی‌های منجر به عملیات اطفای حریق را پوشش خشک گیاهان مراتع تشکیل می‌دهد.

محمدرضا بیاناتی افزود: حجم گسترده‌ای از عملیات‌های اجرایی آتش نشانان همدانی همزمان با گرم شدن هوا به اطفای حریق اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: اوج عملیات اطفای حریق آتش نشانی همدان به ۲۴ ساعت گذشته باز می‌گردد و در این مدت ۱۶ عملیات اجرایی شد.

بیاناتی خاطرنشان کرد: شهروندان همدانی در ۲۴ ساعت اخیر ۵۵۱ مرتبه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته اند که از این تعداد ۲۰ مورد منجر به عملیات شد.

وی افزود: ۱۶ مورد از عملیات‌های انجام شده در این مدت آتش سوزی باغ در منطقه حیدره و ۱۵ مورد حریق مراتع و پوشش گیاهی در بلوار ارم، بلوار رجایی، بلوار چیت سازیان، بلوار ولایت، گلچهره، پشت اتکا، شهرک فرهنگیان، بلوار فلسطین، آبشینه، تپه حاج عنایت، بلوار فرودگاه، پردیس، بلوار مطهری، چهارراه میدان بار و بلوار بعثت بود.
 
اطفای حریق در صدر عملیات آتش‌نشانان همدان

بیاناتی یادآور شد: یک مورد احتیاط حریق نیز با به صدا درآمدن آژیر اعلام حریق یک بانک در خیابان شهدا صورت گرفت.

رییس سازمان آتش‌نشانی همدان از شهروندان خواست ضمن به خاطر سپردن شماره ۱۲۵، در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای ضمن حفظ خونسردی با این سامانه تماس بگیرند.

وی همراهی مردم در پیشگیری از آتش سوزی در پوشش‌های گیاهی خشک را نیز خواستار شد.

سه هزار هکتار باغ‌های حریم شهر همدان و ۵۸۰ هکتار پارک و فضای سبز داخل محدوده در همدان وجود دارد که وسعت برخی از نقاط به ویژه حاشیه نشین‌ها را علف‌های هرز و خشکیده پوشانده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار