دکتر نوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری با وزارت جهاد کشاورزی از پرداخت ۶۵ درصد اعتبارات صندوق از محل منابع اشتغال پایدار روستایی و عشایری در بخش کشاورزی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 16 June 2020

دکتر نوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری با وزارت جهاد کشاورزی از پرداخت ۶۵ درصد اعتبارات صندوق از محل منابع اشتغال پایدار روستایی و عشایری در بخش کشاورزی خبر داد.

به گزارش تابناک همدان؛ در این مراسم که با حضور دکتر خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی، دکتر رمضان نژاد، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور برگزار شد، دکتر خاوازی با اشاره به تجربه خوب همکاری با صندوق کارآفرینی امید در بخش صندوق‌های خرد محلی، در اجرای این تفاهم نامه بر ضرورت توجه به زنجیره‌ها و تولید بازار محور و توانمندسازی افراد تاکید کرد.

در ادامه دکتر نوراله زاده ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دوساله صندوق کارآفرینی امید از زمان ابلاغ قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری اظهار داشت: از ابتدای ابلاغ قانون تاکنون صندوق کارآفرینی امید ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است که منجر به ایجاد ۶۳ هزار فرصت شغلی شده است.

وی افزود: ۶۵ درصد این تسهیلات معادل مبلغ ۱۱۰۰ میلیارد تومان، به ۲۱ هزار طرح در بخش کشاورزی پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درخصوص تشکیل صندوق‌های خرد محلی گفت: کار مشترک تشکیل صندوق‌های خرد محلی که با وزارت جهاد کشاورزی آغاز شد در حال حاضر به ۲۵۰۰ صندوق رسیده است که این صندوق‌ها یک نهاد تامین مالی فوق العاده موثر در توسعه ظرفیت کسب و کار مناطق روستایی بودند.

دکتر نوراله زاده مخاطبین اصلی این طرح را زنان روستایی معرفی کرد و افزود: زنان روستایی نقش موثری در توسعه کسب و کار خانگی روستایی و کمک به معیشت خانواده دارند و معمولا دسترسی محدودی به تسهیلات بانکی دارند، ولی در طرح صندوق‌های خرد محلی ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به این بخش تخصیص داده شد.
 
پرداخت ۶۵ درصد اعتبارات صندوق کارآفرینی امید در بخش کشاورزی

وی اظهار داشت: در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخت تسهیلات روستا‌های مرزی که کارمزد آن‌ها ۴ درصد بود را تماما صندوق کارآفرینی امید بر عهده گرفت و مجموعا ۴۸ درصد تسهیلات پرداختی صندوق مختص به روستا‌های مرزی بود.

از جمله اهداف این تفاهم نامه می‌توان به توسعه تکنولوژی و طرح‌های فناورانه در حوزه کشاورزی، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های کشاورزی، توسعه طرح‌های گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی و تکمیلی، حمایت از گسترش و توسعه مراکز خدمات مهندسی کشاورزی غیردولتی، توسعه خوشه‌های اقتصادی و زنجیره‌های ارزش و استفاده از ظرفیت کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی در نظارت طراحی و اجرای طرح‌های کشاورزی در استان‏ها اشاره کرد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار