مدیرعامل شرکت آبفا همدان از افزایش مصرف آب خبر داد و افزود: امسال به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و گرمای هوا، مصرف آب در استان ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۶۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸ 20 June 2020
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: صد درصد جمعیت شهری استان از نعمت آب شرب برخوردار بوده، اما ۲۶۰ روستای استان به شبکه برسانی متصل نیستند.

به گزارش تابناک همدان به نقل از تسنیم، سید هادی حسینی بیدار، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان همدان اظهار داشت: صد درصد جمعیت شهری استان همدان معادل یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر زیر پوشش خدمات شبکه آبفا قرار دارند.

وی از خدمت‌رسانی به ۳۰ شهر استان خبر داد و افزود: ۴۴۳ هزار مشترک در این شهر‌ها وجود دارد که متوسط مصرف هر یک از آن‌ها ۴۷۰ لیتر و هر واحد خانگی ۴۱۸ لیتر در شبانه روز است.

حسینی بیدار بیان کرد: مقدار برخورداری جمعیت از شبکه جمع‌آوری فاضلاب در سطح کشور ۴۵ تا ۵۰ درصد است که این رقم در همدان ۷۶ درصد معادل ۸۳۷ هزار و ۵۱۹ نفر است.

وی اعلام کرد: طول شبکه توزیع آب در استان ۲۶۲۱ و شبکه جمع‌آوری فاضلاب ۱۵۸۳ کیلومتر است و ۱۲ شهر استان انشعاب فاضلاب دارند.

مدیرعامل شرکت آبفا همدان از افزایش مصرف آب خبر داد و افزود: امسال به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و گرمای هوا، مصرف آب در استان ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

حسینی بیدار گفت: مقدار تولید آب در سال هم باوجود افزایش جمعیت از ۱۹۰۰ به ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه کاهش یافته و حجم تولید آب در سال ۹۸ هم نزدیک به ۸۷ میلیون متر مکعب بوده که ۶۲ میلیون متر مکعب به فروش رفته است.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت الگوی مصرف اعلام کرد: قیمت تمام شده هر لیتر آب ۱۴۰۰ تومان است درحالی‌که مردم ۴۵۰ تومان بابت آن پرداخت می‌کنند.

حسینی بیدار در مورد وضعیت روستا‌های استاان همدان هم بیان کرد: ۱۰۶۳ روستا در استان وجود دارد که ۳۷.۵ درصد جمعیت استان را در خود جای داده و ۸۰۳ روستا از نعمت آب شرب برخوردارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار