شیزاد جمشیدی از کاهش ۲.۵ درصدی وصول قبوض برق خبرداد و اظهار کرد: وصول قبوض برق استان درسال گذشته ۹۶.۴ درصد بوده که نسبت به سال ۹۷ کاهش ۲.۵ داشته و این کاهش به علت شیوع کرونا و فرصتی که برای پرداخت قبوض به مردم داده شد بوده است.
کد خبر: ۸۶۷۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳ 25 June 2020
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از وجود ۲۲ هزار و ۹۰۱ مشترک پرمصرف در همدان خبرداد و گفت: مشترکین پر مصرف نسبت به سایر مشترکین ۱۶ درصد بیشتر پرداخت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، جمشیدی با بیان اینکه همدان در نزدیکی رسیدن به پیک بار مجاز برق است، اظهار کرد: پیک بار روز همدان در روز گذشته چهارم تیرماه ۶۵۹ مگاوات و پیک شب ۶۸۲ مگاوات بوده که به آستانه مجاز بار نزدیک شده است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور پیک بار مصرف برق استان همدان است، افزود: آستانه مجاز پیک بار روز استان همدان ۶۶۲ مگاوات بوده و مردم باید رعایت کنند تا به این عدد نرسیم چراکه اگر پیک مجاز را رد کنیم مجبور به اعمال خاموشی هستیم.

وی با بیان اینکه پیک بار استان همدان از ۱۵ خرداد آغاز شده است، ادامه داد: با افزایش دما افزایش بار برق را در استان خواهیم داشت به طوریکه ماه‌های تیر و مرداد اوج مصرف برق در استان اتفاق می‌افتد.

این مقام مسئول گفت: الگوی مصرف ماهانه در ساعات غیر اوج ۲۰۰ کیلووات و در ساعات اوج بار ۳۰۰ کیلووات در نظر گرفته شده است که اگر رعایت شود امسال را بدون خاموشی سپری خواهیم کرد.

جمشیدی با تأکید براینکه در سال گذشته پیک بار استان یک درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: پیک بار استان از ۶۸۷ مگاوات در سال ۹۷ به ۶۹۴ مگاوات در سال گذشته رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سال خوبی در مدیریت مصرف برق و طرح‌های پاسخگوی بار استان بوده است، افزود: امسال ۸۵۵۴ تفاهم نامه برای اجرای طرح‌های پاسخگوی بار مشترکین پنج تعرفه کشاورزی، صنعتی، خانگی، تجاری و عمومی منعقد شده به طوریکه از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ۱۶۷ مگاوات دیماند توسط این مشترکین صرفه جویی خواهند کرد که تا کنون ۵۰ مگاوات عملیاتی شده است.

وی تأکید کرد: انتظار داریم مشترکین خانگی در مصارف خود ۱۰ درصد با شرکت برق همکاری داشته باشند تا ۲۰ درصد از هزینه قبوض آن‌ها کاسته شود.

وی با اشاره به ساعات پیک بار برق یادآور شد: ساعات پیک کشوری از ساعت ۱۲ تا ۱۷ و ساعت پیک بار استان در محدوده زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور از ساعت ۲۰ تا ۲۴ است که مردم با رعایت ساعات پیک اعلام شده از تخفیفات بهای برق بهره‌مند شوند.

جمشیدی درباره مصرف برق ادارات نیز ادامه داد: تأکید استاندار همدان بر مدیریت مصرف برق ادارات منجر شده بخشنامه‌ای به ادارات ابلاغ شود تا سازمان‌های دولتی میزان مصارف خود را حداقل ۱۰ درصد کاهش دهند که در این راستا میزان مصرف برق ادارات به صورت هفتگی رصد و به استانداری ارائه می‌شود.

این مقام مسئول افزود: ۸۱ مشترک اداری در سال گذشته با شرکت توزیع برق همکاری داشتند که منجر به صرفه جویی یک مگاواتی مصرف در این ادارات شد و ۴۹ میلیون تومان پاداش در قبوض این ادارات اعمال شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به وجود ۵۹۶ هزار و ۷۸ مشترک خانگی در این استان، بیان کرد: ۵۷۳ هزار و ۱۷۷ مشترک الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند که از این تعداد ۳۱۰ هزار و ۶۴۵ مشترک مشمول تخفیف شده و ۱۱۰ میلیون تومان از شرکت برق پاداش دریافت کردند.

وی با بیان اینکه هفت درصد به تعرفه مشترکین خانگی اضافه شده است، خاطرنشان کرد: مشترکین پر مصرف باید ۱۶ درصد بیشتر از سایر مشترکین پرداخت کنند که در واقع نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش بهای برق خواهند داشت.

جمشیدی با تأکید براینکه ۵۴ مشترک تجاری در استان همدان ۲۶ میلیون تومان پاداش از شرکت برق دریافت کردند، گفت: در سال گذشته سه میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان به تمامی مشترکین پاداش پرداخت شده که ۲.۵ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیک بار استان ۴ تا ۴.۵ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: این درحالیست که در سال گذشته پیک بار استان یک درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نزدیک به ۴.۵ درصد رشد فروش انرژی را در سطح استان داشتیم، ادامه داد: این رشد بیشتر در صنایع بوده که نشان از رونق تولید دارد.

جمشیدی از کاهش ۲.۵ درصدی وصول قبوض برق خبرداد و اظهار کرد: وصول قبوض برق استان درسال گذشته ۹۶.۴ درصد بوده که نسبت به سال ۹۷ کاهش ۲.۵ داشته و این کاهش به علت شیوع کرونا و فرصتی که برای پرداخت قبوض به مردم داده شد بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه درحال حاضر ۱۲۰ میلیارد تومان از مشترکین برق مطالبه داریم، افزود: در پایان سال گذشته شرکت توزیع برق ۱۱۰ میلیاردتومان مطالبه از مشترکین داشت، اما به علت شیوع کرونا این مبلغ به ۱۲۰ میلیاردتومان رسیده است.

وی بیشترین مطالبات این شرکت را مربوط به صنایع و ادارات دانست، گفت: ۴۰ میلیارد تومان از مطالبات شرکت مربوط به ادارات است.

جمشیدی یادآور شد: سرانه مصرف برق بخش خانگی در سال ۹۸ به ۱۸۹۶ کیلووات رسیده که نسبت به سال ۹۷ رشد دو درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه توسعه شبکه‌ها و تأسیسات برق استان نسبت به سال ۹۷ حدود ۱.۶ درصد رشد داشته است، تاکید کرد: انرژی تحویلی استان در سال گذشته حدود ۴.۶ درصد رشد و فروش انرژی ۴.۵ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول تأکیدکرد: تعداد نیروگاه‌های خورشیدی استان همدان از پنج نیروگاه به شش نیروگاه در سال ۹۸ رسیده و تعداد نیروگاه‌های CHP از سه نیروگاه به چهار نیروگاه رسیده به طوریکه نزدیک به ۶۰ مگاوات تولید نیروگاه‌های خورشیدی و CHP در استان بوده که ظرفیت بهره برداری شده ۵۰ مگاوات است.

وی در پایان بر کاهش تلفات برق در استا من تآکید کردو یادآور شد: باید تلفات برق استان امسال تک رقمی شود و به زیر ۱۰ برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار